• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Klättersugna i Falun/Borlänge?

Hej!

Är en rolig och äventyrlig kille som tränar det mesta och ( har varit elitsatasande ) har som det verkar inte kommit i kontakt med klättring tidigare ( bara i träd och väggarna i lägenheten :) )men är väldigt sugen på att börja, och troligtvis genom en topprepskurs inomhus. För att sedan gå vidare till någon klippklättrarkurs utomhus antingen här hemma eller utomlands! Så om det finns någon trevlig och klättersugen själ som också är nyfiken på klättring skicka gärna ett brev eller skriv ett inlägg, man bör tydligen vara jämna par (2, 4, ..) vid kurserna tror jag (rätta mig om jag har fel)? Om det inte går att få till någon kurs här i trakterna så får man packa sig dit det erbjuds möjligheter :)! Det verkar vara lättare att komma igång i de större orterna så det kan ju vara ett alternativ också. Sen såg jag att det blir en klättervecka på solig ö i Grekland i slutet av september annars....
Men det känns som man helst klättrat lite inomhus först i så fall :).

Ha det gott!
Jimmy
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.