Klätterprylar i Peking

Åker till Peking på fredag (20/9). Har hört att man kan hitta billiga utekläder (kopior). Är mer intresserad av att hitta billiga klätterprylar (hårdvara) Någon som vet om och i så fall VAR man kan hitta billiga klätterprylar.
 
Njae...

Så illa är det väl inte. Har flera kompisar som haft piratkläder i flera år och som är supernöjda. TNF syr ju ofta sina kläder i Kina och kopiorna kommer inte sällan från samma fabriker, men utan märken på. Genom att sy kläder utan märken på kan fabrikanten sälja kläderna utan licansavtal med märkesägaren och kommer på så sätt undan lite av olagligheterna (kläderna är ju egentligen mönsterskyddade och får således inte kopieras).

Jag skulle nog lite på kinesiskt klättermateriel, även om jag inte såg något när jag var i Kina i sommras. Inget annat än västerlänskt i alla fall. Pekings universitet har en klätterklubb, en idé är kanske att försöka kontakta dem?

Lycka till
/föhl
 
Klätterutrustning

De flesta kända märkena finns att köpa, ofta importerade från Hong Kong. Mitt emot Universitetet för språk (där alla utländska studenter håller till) finns en "utebutik" med lite klättergrejer. Ligger i norra delen av Beijing. Där finns billiga och bra resturanger också + det bästa stället att köpa kopierade cd skivor (inne på campus i Friendchipstore)
Lycka till! /erica

Kolla även in http://www.chinaclimb.com
 
Eh?

Men om man ar supernojd med TNFs kopierad klader innebar val inte att klatterprylar (hardvara) ar sakra??? For ovrigt sa ar inte karbiner, kilar mm mycket billigare har en hemma (beror pa om du var du koper dem i Sverige Naturkompaniet vs Northstar), tom kanske dyrare, iochmed att de importeras hit till Kina. Har inte sett nagon inhemsk klatterprodukt annu (ja, forutom skor da kanske).

Ar det i slalombacken man vill anvanda sina klader eller ga pa stan o visa att man har en TNF jacka. Da duger kopiorna mycket val. Men ar man ute efter den funktion som GT trots allt har jamfort med det matrial som finns i fejk-jackorna, kop da original!

Mvh
Hakan
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.