Klätterprylar i London?

Mr.Black

Gäst
Ta och svara då ni som vet!!!

Drar iväg till London jag också.
 
Klätterprylar i London

Det finns några butiker, såklart, i en så stor stad. Men priserna är inte bättre än i Sverige, inte ens på brittiska prylar.
Nu är det så länge sen jag var i nån där att jag inte minns vad de heter. Men det ligger två stycken mitt emot varann på, om jag minns rätt, Southampton street, mitt i stan (j-t exakt va?!)
 

Danne

Gäst
Covent Garden

Du menar YHA och affären mittemot. Ta tuben till Covent Garden. Affärerna ligger på andra sidan Covent Garden från tunnelbaneuppgången sett. Kolla upp affären på http://www.scoot.co.uk om karta behövs. Tyvärr är varken sortimentet eller priserna särskilt speciella med svenska mått.


Däremot är böcker billigare i England, mest beroende på att de inte har moms på böcker. För klätterböcker rekommenderar jag Stanfords Map & Travel Bookshop på Long Acre. Det är samma gata som Covent-Garden-uppgången och ungefär lika långt att gå som till YHA.
 
Hej!

Skulle gärna höra med er alla om någon kan tipsa om en buktik med klätterprylar i London. Det kan kanske ha hänt en del sen den här tråden starades. Butiken får gärna ligga någorlunda centralt. Är det för övrigt någon som vet hur prisbilden är där nuförtiden?

Tacksam för svar!

mvh
Johan
 
Hej Johan!

Jag kan tipsa dig om att det i London finns flera butiker som heter Snow+Rock. Om du väljer butiken på Kensington High Street ska det även finnas en klätterbutik på andra sidan gatan.

Då kronan i nuläget är relativt stark gentemot pundet kan det nog tänkas att du kan göra ett eller annat fynd.

Utan att veta bättre antar jag att du kontaktat dina klättervänner och erbjudit dem möjligheten att göra fynd i London då du planerar att åka dit. Jag kan tänka mig att du genom detta gjort dig väldigt populär i din närmaste klätterkrets. Kanske blir resväskan lite tyngre än om du enbart handlat utrustningen åt dig själv men den extra vikten bär du nog gladeligen runt på med tanke på den glädje som dina vänner upplever av din insats.

Till sist, internetadressen till snow+rock:

http://www.snowandrock.com/Default.aspx

Lycka till Johan!

Mvh Daniel
 
vid covent garden finns Field & Trek (x2, en på Maiden Lane och en på Longacre) och Ellis Brigham (med isklättring inomhus) som har klätterprylar. dessutom finns ett par andra utebutiker, t.ex. The North Face.

det finns dessutom renodlade klätterbutiker vid klätterväggarna Mile End (tubstation Mile End) samt The Castle (tubstation Manor House) som är rätt välsorterade.

vet ej var Snow&Rock finns i London, men det finns säkert på deras hemsida. Snow&Rock har dock fanimej aldrig rea.... har dessutom för mig att Cotswolds säljer klättersaker.

ha det så skoj i London!
 
Pundet är

på sin lägsta notering mot kronan på nästan 10 år så kanske är det nu återigen köpläge för svenskar i England.

I USA lär det vara fullt med shoppande europeer.

Däremot så var det så länge sedan jag friluftsshoppade i London att jag inte har några aktuella tips. Cotswolds var bra i början av 90-talet. www.cotswoldoutdoor.com

Thure
 
Befinner mig just nu i London och kan meddela, utan nagot storre vetenskapligt belagg, att priserna verkar vara nagot lagre an i Sverige.
Kan ocksa passa pa att beratta att Snow&Rock pa Kensington Street har rea pa Grivel isyxor
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.