Är herr Jonsson mindre intelligent?
cjonsson; sa:
Att Klaga på klättermusen vore väl att svära i Kyrkan...Lundhags kan ju däremot vem som helst köpa i sportaffärerna så då kan man som inbiten friluftsfanatiker med rätta klaga på dem

)
Jag vet inte vad jag ska tro om vissa medlemmar här på utsidan när jag läser detta inlägg, men man talar ju med de lärde på latin, så jag ska försöka förklara mina åsikter för de något mindre intelligenta bönderna på ren, enkel svenska.
Även om musen (Översatt till engelska=the pussy, och det vet vi ju alla vad det uttrycket brukar användas om)enligt många gör bra kläder så är dom inte bäst i världen. Och att värdera ett klädesmärke så högt att man inte ens kan uttala klagomål om ens deras service står för mig för en ren och skär idioti. Har ni någon urskiljningsförmågan herr Jonsson?
Bara för att det är aningen enklare att få tag i vissa klädesmärken, som till exempel Lundhags som diskuterades innan, är det INGET som säger att deras kläder är sämre än Musens. Tvärtom så tycker jag att lundhags i vissa avseenden gör bättre kläder än musen. Det är ofta ett måste för ett företag att inte gå i konkurs i dagens Sverige, och detta sker enklast om man presenterar sina produkter för ett brett klientel.
Fråga till herr Jonsson: Vad ser ni för nackdel alls, i att kunna ha möjligheten att erbjuda sina varor till en bred kundkrets? Är det inte istället så att det borde ses som en brist hos Musen att de är så svåråtkomliga?
Musen är för mig förlegat, och jag uttalar gärna mina klagomål på deras kläder:
Passformen är i många fall katastrofal.
Det går knappt att röra sig i deras pansarjackor.
Andas cutan/event?, ja, visst, men vad hjälper det när annat är undermåligt? Ett plagg i en så hög prisklass ska man inte kunna klaga på om det ska vara värt att göra ett inköp. Då talar vi om plaggens kvalité och modell, inte om servicen från företaget, märk väl detta!
För att sedan gå tillbaks till diskussionen om lundhags hemsida så anser jag att det är underligt att så många klagar på ett litet företags hemsida, när dessa endast drivit sin verksamhet i ett fåtal år. Jag tycker att man kan ställa högre krav på företag som Musen, som borde ha hunnit etablera sig på marknaden. Jag kan också tycka att det hör till ett företags service att idag ha en fungerande hemsida, men det är inget jag blir besviken på om så inte är fallet. Betyder internet så mycket för herr Jonsson tycker jag att ni ska överväga sitt uttalande om sig själv som, citat: inbiten friluftsfanatiker slutcitat.
Kort stickfråga till Herr Jonsson:
Vad hade ni klagat på hos Lundhags om situationen hade uppstått för femton år sedan, när få människor visste vad internet var?
Arc´teryx är ett utmärkt exempel på företag man borde kunna ställa krav på. Även de har valt att i år introducera sina produkter i fler butiker, för att få en bredare kundkrets. Jag värdesätter Arc´teryx mycket högre än Musen, och för er som undrar så, ja, jag har prövat plagg från båda leverantörerna. Detta utesluter dock inte att jag har klagomål på Arc´teryx:
Arc´teryx leveranstider är katastrofala, och servicen från sasquatch i Stockholm många gånger undermålig, men bättre kläder har jag aldrig sett.
Arc'teryx är ett, för mig, lika mytomspunnet märke som Musen, men att jämföra deras plagg är knappast möjligt. Arc´teryx leder på alla plan. deras designers verkar till och med modemedvetna.
Om sedan herr Jonsson föredrar att gå runt i en, enligt mig, ful skaljacka från Musen, och om någon har inbillat er att Musen tillverkar så bra saker att ni inte kan förmå er att klaga på detaljer som inte ens rör själva märket, utan företagets service, så skall jag inte hindra er. Jag har bara i detta öppna forum uttalat min åsikt.
/Johan F. Hedencrona
Ps. Arc´teryx har för övrigt en mycket bra hemsida, som till skillnad från andra är uppdaterad. Dock är den ingenting för de som sitter med saktmodiga modem, för sidan bygger på mycket flash.
http://www.arcteryx.com Ds.
Pps. Tacksam för svar från herr Jonsson. Ds.
[Ändrat av hedencrona 2002-12-19 kl 10:16]