• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Klätterkompis Göteborg?

Jag flyttar in till Göteborg om några veckor och vill då börja klättra men tyvärr saknar mina kretsar intresse eller pengar för att hänga med.. Därför söker jag någon som också vill börja klättra, jag är i princip nybörjare (har klättrat ½år innan på lätt nivå för ca 1½år sedan) och det vore bra om den jag klättrar med är på ungefär samma nivå, från nybörjare till lite erfarenhet.

Planen är att klättra i Klätterlabbet (Chalmers) ca 2 gånger i veckan ungefär från klockan 18.00.

Vem är jag? Jag är en kille på 24 år som heter Rikard, jag gillar resor, dykning, klättring, ja helt enkelt äventyrliga sporter och aktiviteter :)

Min e-mail och msn finns på profilen, hör gärna av er dit om ni vill börja klättra med mig! :) Obs, kan som sagt inte börja klättra förrän om några veckor (~4-10 veckor), vet inte exakt när än eftersom jag ännu inte vet exakt när jag får tillträde till lägenheten.
 
Senast ändrad:
Hejsan!

Jag heter Therese och är 24 år och är också nybörjare på klättring. Har klättrat lite till och från både ute och inne och tycker det är enormt roligt och vill bli bättre! Men behöver lite fler klätter kompisar :)
Kommer att ha kort på klätterlabbet också så det passar utmärkt!

Jag skickar ett mail till dig Rikard så du har min mail så får du gärna höra av dig när du är här i gbg!

Är det några fler som vill hänga på och klättra så hade det ju bara varit superskoj att vara några stycken. Så är det några fler som vill klättra och har möjlighet att börja lite tidigare så kan ni väl höra av er. Och är ni nybörjare eller gröna inom området så spelar det ju ingen roll bara roligt att få lära av varandra!

Ha det gott!
/Therese
 
En till som vill klättra i GBG.

Hej!

Jag är också relatovt ny på klättring, och har framförallt ingen att klättra med i GBG-området, så jag hakar gärna på.

Mikaela 23 år, från Göteborg. Jag gillar att vara ute och friluftsliv i allmänhet, och tycker att det är grymt kul att klättra och vill lära mig mer.

Therese och Rickard, jag provar att maila er, annars finns min mail på min profil tror jag.

Vi hörs
Mikaela
 
Man får aldrig för många klätterkompisar

Hej! Jag heter Rebecca o har klättrat aktivt sedan i okt-nov förra året. Jag klättrar både inne och ute o vill gärna lära mig mer. Gick en klippklättringskurs i somras så jag kan grunderna i hur man bygger ankare o vill gärna lära mig trad-klättra också. Har börjat lite smått med sportklättring o har en hel del utrustning. Är sugen på att klättra ännu mer. Ute när vädret tillåter o inne annars. Har kort på Labbet (25 klipp) och 2 klipp kvar på Fabben. Mailar till er så hoppas jag att vi kan få till lite klättring :)
 
Tänkte också börja klättra på labbet nån gång eller ett par i veckan. Hakar gärna på och klänger lite framöver!

Måste bara få tummen ur och ta en hopprepskurs (ööh... topprep kanske det är :p) först.
 
Lumor, det passar alldeles utmärkt eftersom jag också behöver ta den kursen :) Du kan la slänga iväg ett mail till mig på z.eightball [a] gmail [.] com så det blir lättare att hålla kontakten :)
 
Hej alla!

Är det någon som ska gå en topprepskurs eller har ni redan gjort det? Letar efter nån att ta kursen ihop med. Hör av er om ni är intresserade!

/Jonas
 
Hej hej

Jonas, jag funderar också på att ta topprepskursen. Har visserligen klättrat endel förut, men det har nästan inte blivit någonting senaste 2 åren, så en lite uppfräschning kanske inte är fel :)

Hör gärna av dig om d är intresserad!

filip.lejonberg [a] gmail [.] com


/Filip
 
Hej Filip,

jag har redan gått kursen nu men kan ju klättra ihop senare nån gång. Har skickat iväg ett mail till dig oxå.

/Jonas
 
Hej på er!

Gustav här, 24-årig student som är sugen på att lära sig klättra!

Jag gick en topprepskurs förra hösten men det har inte blivit så mycket klättrande sedan dess, mest p.g.a. ingen i min kopmiskrets är intresserad av att hänga med. Men här verkar ju finnas intresse :)

Just nu har jag inget klätterkort men jag har tänkt skaffa på Klätterlabbet, studerar på Chalmers så det ligger ju bra till. Jag är nästan helt nybörjare på klättring så det vore kul att klättra med någon annan på ungefär samma (obefintliga) nivå. Men om ni är duktiga och står ut med en novis så funkar det också :)

Ha det fint!
/Gustav
 
En till som e sugen på att klättra

Hej
Jag en kille på 27år som pluggar på chalmers, har tagit upp klättring igen efter ett längre uppehåll.
Går 2a delen topprep på lördag o är sugen på att klättra med flera!

Gillar resor, sagling, dykning o massa mer

Hade varit skoj om vi hade blivit ett gäng där alltid nån e sugen på att klättra!

Vill till våren börja klättra mer ute och ta led kursen

Syns!

Joel_holmgren@hotmail.com
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Haddouken Klätterkompis Göteborg Klätterdomen Klätterkompis 1
7krokodiler Klätterkompis Göteborg Klätterkompis 0
EmmaF Klätterkompis i Göteborg sökes Klätterkompis 3
OrreGBG Klätterkompis i Göteborg sökes Klätterkompis 0
aoe Klätterlabbet göteborg klätterkompis Klätterkompis 2
Hinirags Klätterkompis nybörjare Göteborg Klätterkompis 1
jonatanjosef Klätterkompis Göteborg samt skärgården Klätterkompis 4
Soffiee Klätterkompis Göteborg Klätterkompis 9
Robin Lindblom Klätterkompis Göteborg Domen Klätterkompis 0
Jackson Klätterkompis i Göteborg Klätterkompis 0
virror Klätterkompis göteborg Klätterkompis 6
needlegate Klätterkompis Göteborg, klätterdomen Klätterkompis 0
andreas.johansson.520125 Söker klätterkompis i Göteborg Klätterkompis 0
Daniel 83 Klätterkompis klätterdomen göteborg Klätterkompis 1
nygren.f Klätterkompis Göteborg Klätterkompis 3
Robin Lindblom Klätterkompis Göteborg (klätterDomen) Klätterkompis 1
joho82 Klätterkompis Labbet eller Fabriken i Göteborg Klätterkompis 3
NoomiL Klätterkompis Göteborg Domen Klätterkompis 3
Emma_olsson Klätterkompis Klätterlabbet Göteborg Klätterkompis 0
ThereseTilly Klätterkompis Göteborg Klätterkompis 21
bagmol Klätterkompis Göteborg Klätterlabbet kvällstid Klätterkompis 0
JeppoF Klätterkompis/par Göteborg Klätterkompis 3
sia81 Göteborg Klätterkompis nybörjare Klätterkompis 4
john.funck Göteborg: Söker klätterkompis i sommar. Klätterkompis 2
Micing Klätterkompis i Göteborg Klätterkompis 6
Patsie Nybörjar-klätterkompis i Göteborg Klätterkompis 2
frellan Klätterkompis i Göteborg! Klätterkompis 0
Tvåkommafem Klätterkompis Göteborg Klätterkompis 0
fredrik_ nyinflyttad behöver klätterkompis i göteborg Klätterkompis 1
helena.w Klätterkompis i Göteborg Klätterkompis 16
getvard Klätterkompis i gbg för 2009 Klätterkompis 0
efirattan Klätterkompis Göteborg! Klätterkompis 26
Stormaja Klätterkompis Göteborg sökes Klätterkompis 2
Teliz Klätterkompis i Göteborg sökes Klätterkompis 10
Andejo Klätterkompis Göteborg Klätterkompis 0
Anna Asplund Klätterkompis i Göteborg! Klätterkompis 3
rockstar klätterkompis i göteborg Klätterkompis 1
j_rocklov klätterkompis i göteborg Klätterkompis 4
Joakim E Klätterkompis i Göteborg Klätterkompis 0
jessie klätterkompis i Göteborg Klätterkompis 3
kalle rosenberg Klätterkompis i Göteborg Klätterkompis 1
HSvensson Klätterkompis Stockholm sökes Klätterkompis 0
isaktamio Klätterkompis Aconcagua Klätterkompis 0
KattaKai Bilda replag, Tarfala 22-30 augusti Klätterkompis 0
AnnaHanna Klätterkompis sökes i Uddevalla med omnejd Klätterkompis 0
Stamborg Via Ferrata-kompis i Österrike 16 juli-5 augusti Klätterkompis 1
staafie Klätterkompis Västerås Klättercentret Klätterkompis 2
packåsna Klätterkompis alpint runt Keb i september Klätterkompis 0
ShervinS Klätterkompis i stockholm Klätterkompis 4
vandrafjäll Klätterkompis för klippklättring runt Uppsala trakten Klätterkompis 0

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.