Klätterkläder för Spanien i mars

Jag ska ner till Barcelonatrakten och klättra i mitten av mars och behöver tips på klätterkläder. Vill komma undan så billigt som möjligt, men ändå funktionella kläder. Har klätterbyxor (Prana Thresher Pants), vad mer behöver jag? Vindjacka? Regnkläder? Underställ? Fleece? Funderar t.ex. på http://stadium.se/sport/uteliv/klader/011273/everest-trekking-anorak-ll - eller är det för bylsigt? Alla smarta (=relativt billiga och mycket funktionella) mottages tacksamt!
 
Ta inte för lite kläder bara...

När jag var ned och klättrade där i mars så hade vi snö en dag. Det var i och för sig på 100 meters höjd. Underställ!
 
Det blir kallt i skuggan när du säkrar om det blåser. Underställ, tunnare handskar, mössa, vinterjacka. Ta hellre med för mycket än för lite är min erfarenhet av Mallorca i april. Det blir inte kul när man fryser.
 
Tack för svaren! Nu i mitten/slutet av februari är det 12-15 grader i Barcelona, borde då inte en vindjacka med underställ (+ev fleece) under räcka för klättring i Barcelonatrakten i mitten av mars?

Något konkret tips på just jacka (dvs märke och modell)? Helst runt max 1000 kr.
 
Det blir allt kallare än man tror..

Man ska ju känna sig pepp att klättra efter att ståt och säkrat inte bara överlevt eller?
Jag har med mig dunjacka till klippan hela våren. Den är oftast lite väl varm men det känns då också motiverande att ta av den för att klättra. jag hade en tunn softshell innan men det slutade alltid med att jag klättrade med massa bylsiga kläder för jag var lite frusen.
 
Tack för svaret, då vet jag vad som gäller när jag säkrar.

Men när man klättrar då? Då vill jag ha en jacka som klarar vinden och även lite regn (i spöregn kommer jag inte klättra utan gå till bilen, men då kan jag ha en billig regnjacka då bilen troligen kommer stå i närheten och man kan torka när man kommer hem). Dessutom vill jag att den är lite tålig då det lär bli en del slitage under klättringen.

När jag läser på utsidan och på andra forum verkar det finnas gott om nackdelar med både paclite (som Minimalist jacket och LIM ultimate jacket) och soft shell. Jag vill bara köpa en jacka att klättra i, vad ska jag satsa på? Ska funka vår, sommar och höst (inklusive nu under min resa till Spanien).
 
Jag klättrar i löparkläderna, lätt, oömt, lagom vindtätt. Önskar dock att jackan var längre så att den altid var nedstoppad inanför selen. Underställ under , ev förstärkt med funktions tshirt.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
ratfink Klätterkläder.. Klättring allmänt 6
utemänniska Klätterkläder? Klättring allmänt 4
simonrudberg Tips på klättring Spanien Klättring allmänt 2
Viktor Gyllenberg Klättring Spanien Klättring allmänt 0
apfaktor Köpa Aliens från spanien/Croatien??? Klättring allmänt 5
Klara_gbg klattring i spanien? Klättring allmänt 1
semalin klättring i norra Spanien / Pyreneerna Klättring allmänt 1
isakalbertsson är det någon som har förare till Riglos i Spanien? Klättring allmänt 0
tomb Klättring i Spanien? Klättring allmänt 9
jaffo Nån som har klättrat i Spanien Klättring allmänt 2
Anna Asplund klättring i spanien Klättring allmänt 5
Vandrare Klättring i Spanien Klättring allmänt 3
divra Tips på klättring i södra Spanien Klättring allmänt 4
Tyget Klättring i Torrevieja, Spanien. Klättring allmänt 1
kakapo Kurser i Spanien? Klättring allmänt 0
joffe007 södra spanien??!! Klättring allmänt 1
mattiase Priser i Spanien Klättring allmänt 1
Vertical Spanien v 46 nån som vill? Klättring allmänt 0
jestran Spanien & Marocco Klättring allmänt 3
Tradklättring i spanien Klättring allmänt 6
Klättring i södra spanien förutom El Chorro? Klättring allmänt 3
kjpil flerrepors granitturer i mars/april europa? Klättring allmänt 6
magwo Klippor runt Chamonix, i mars? Klättring allmänt 0
Bildspel och föreläsning med Stefan Lindblom 27 mars. Klättring allmänt 0
USA i mars? Klättring allmänt 1

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.