• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Kirgizistan juni/july 2009?

Hoy!

Har en fundering på att sticka iväg till Kirgizistan och ffa cykla har precis gjort först cykelpasset (legat på gym över vintern) och det börjar kännas riktigt bra =). Så nu undrar jag om det är någon som ligger i liknande tankar och har lust att haka på?

Martin
 
Jag har tänkt flyga ditt och sedan cykla 150-200 mil men är mycket flexibel vilket betyder att det kan bli 100mil det beror om man hittar något intressant på vägen. Men vill helst undivka gränsen mot Uzbekistan och Tadjikistan. Har tänkt vara där en månad och utresdatum är också flexibelt. Kollad att resa mellan 15juni-15juli ungefär men eftersom jag är lärare har jag ett långt lov att ta på =). Biljetter ligger på cirka 6000t/r via Istanbul

Det positivt är att man kan fixa visum på plats och behöver inte längre registrera sig om man skall vara där kortare än en månad!

Kan nå mig på martin.andersson at kunskapsskolan.se

Tat lungt/
Martin
 
Förresten är det någon som har erfarenhet från Kirgizistan härinne? Har en fråga om kontokort? Går det att använda ett Mastercard eller är det dollar/euro som man skall ta med sig?


Mvh/
Martin
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.