Kart nogrannhet

Jag skulle till mig en okänd plats i lördags. Nämnligen en väg i orten Färgelanda . Jag kolladde med Route 66 europe 2004 version. Satte vaypoints och skrev ut vägbeskrivning ifrån Göteborg. Dubbelkollade med Microsoft autoroute 2004 och även metroguide europe . Vägen jag skulle till var exat samma på alla tre kartorna . Jag körde efter anvisningar men kunde inte hitta rätt väg som vilket var väldigt simpelt att hitta enligt kartan . Bara svänga av ifrån huvudled. Jag fick fråga en bonde om vägen . Jag var helt fel sa han . Bonden visade mig rätt. När jag kom hem senare . Så kollade jag med gula sidorna och tele nummer till personen som jag skulle till. Den kartan som fanns där visade helt rätt.Personen som jag skulle till hade sagt att vägen hetat samma i trettio år. Nu kommer det . Kollar inte de stora kartprogrammererna att vägarna finns ? De måste ju köpa informationen någonstans.
 
Du testade bara Navtech baserade program. Kolla med ngn Tele ATlas baserat som TomTom också.

Navtech har massor med fel. Här i Bryssel finns en stor park som man kan jämföra (i det här fallet) med Djurgården i Stockholm. Enligt navtech kan man köra bil hur som hest på grusvägar och andra parkvägar varsomhelst över hela Djurgården (i Bryssel). Noll koll.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.