Kajakpaddlare i Hälsingland?

Hej! Jag är medveten om att det är fel årstid att fråga om det finns kajakpaddlare i Hälsingland? Som jag skriver i "Bävertur i Hälsingland", så har jag inte sett många. Skulle gärna vilja komma i kontakt med intresserade för gemensamma turer på sjöar, Ljusnan och på havet!
Inge som snart flyttar till Hälsingland!ingeback@comhem.se
 
Hudik?

Hej!

Jag började min bana som kajakpaddlare i Glada Hudik. Där finns en aktiv sektion inom Friluftsfrämjandet som är mycket trevliga. Kurser, kvällsturer och lite längre turer.

Hemsidan verkar vara nere för tillfället men det går väl att få tag på dem ändå på nåt sätt.

Lycka till!

//Anders
 
Tack för svar. Jag känner mycket väl till deras verksamhet. Har själv varit ledare i Friluftsfrämjandet på fjäll och paddling. Min tanke är att få ihop en privat grupp, och det kommer nog inte att vara omöjligt med tanke på kontaktnätet jag kommer att bygga upp när jag kommande cykelsäsong kommer att engagera mig som cykelledare i Bollnäs cykelklubb. Det är ju så, att det oftas är "samma människor", oavsett om man paddlar, åker skridsko, skidor etc.
Hälsar och tackar
Inge i GBG!
 
Javisst är jag intresserad av att ta någon paddeltur i Ljusnan eller något annat vattendrag i närheten ... när tillfälle finns.
Nu bor jag i och för sig i Stockholm men har dessutom en liten gård strax norr om Kilafors vilket gör att jag är där då och då. Som den inbitne paddlare jag är så följer gärna kajaken med på biltaket när jag åker dit upp ... och har tid.

Hittills har jag mest paddlat ensam när jag varit där uppe så det vore mycket trevligt med sällskap.

Säsongen för att ta med kajaken för paddling där uppe är kanske i det närmaste över (paddlar så länge det är öppet vatten här i Stockholmstrakten) men det blir väl nya säsonger.

/Lennart
 
Tack för svar - mycket trevligt!Vi köpte hus i Simeå, 20 km nedanför Järvsö för några år sedan. Vi får väl etablera kontakt. E-posten finns i början av denna tråd! Du kan också nå mig på mobilen: 070-2198265
Jag kommer att vara i Simeå hela januari, och då kommer jag att ägna mig åt motionsskidor, och om möjligt långfärdsskridsko! Så hör gärna av dig!
Hälsar Inge.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.