Kajakexpedition - Nån som vill hänga på ?

Känner att jag inte är helt nöjd med sommarens paddelupplevelser så jag funderar på att dra söderöver och paddla lite i varmare vatten. Kroatien skärgård är ett alternativ men jag är öppen för alla förslag. Håller på att kolla upp kontakter för att ev. lifta ner med en långtradare men att bila är naturligvis smidigare.

Har du tankar,tips eller dylikt i ämnet så skriv en rad........

....och är det någon som vill hänga på men saknar kajak så är det inga problem, har ett gäng !

Matte
 
paddling i Kroatien

Det skulle kanske löna sig för dig att koll upp med Riikka Jaakkola eller Mikko Suominen, bägge två aktiva medlemmar av Finlands Långfärdspaddlare FLÅP. De har varit på två turer i medelhavet varav i Kroatiens skärgård. Kontaktuppgifterna får du t.ex via hemsidan www.retkimelojat.fi

hälsn JOHAN
 
Känner att jag inte är helt nöjd med sommarens paddelupplevelser så jag funderar på att dra söderöver och paddla lite i varmare vatten. Kroatien skärgård är ett alternativ men jag är öppen för alla förslag. Håller på att kolla upp kontakter för att ev. lifta ner med en långtradare men att bila är naturligvis smidigare.

Har du tankar,tips eller dylikt i ämnet så skriv en rad........

....och är det någon som vill hänga på men saknar kajak så är det inga problem, har ett gäng !

Matte

Har ingen egen kajak men har tänkt några gånger på att dra till Svarta Havet över floderna i Ryssland och sedan till Medelhavet. Borde fungera ganska bra men har dålig koll på hur man paddlar över öppet hav och vilken kajak man ska ha...

/Stellan
 
tanke och idé

Hej, är inne på liknande tankegångar, att pejla intresse för en liten "expedition". Dock var det inte Medelhavet som fanns i mina tankar utan Atlantvågor. Närmare bestämt Wales, Anglesey. Tidalraces, surf och fantastisk paddling enligt alla som varit där.

Blir man ett litet gäng så kan man hyra egen guide på t.ex. Nigel Dennis center och ägna en vecka åt riktigt saltstänkta paddeläventyr nästa sommar.

Kan det vara något?
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.