Jorden runt projekt någon???

Tja! tänkte höra mig för lite om de är någon som frestats av tanken på att
ge sig iväg på en riktig jorden runt resa?!
är själv väldikt sugen! men man måste ju ha några å gadda ihop sig me...
vimlar ju inte direkt av människor som inte bara pratar utan oxå gör!
No risk NO fun... :) hör av er!!! / Ivan
 
tja Ivan

När skulle detta ske (ungefär) i sånt fall, och vet du hur lång tid det tar att fixa varvet?

Jag åker gärna med å de är inget skitsnack !!

MVH/Jonathan
 
När? var? hur?

Hejsan på er!
ja de är ju lite de vi ska planera å tänka ut tillsammans... :)
vill lixom skicka ut lite trådar å se om de finns några intressenter, har väll tänkt mig å försöka
komma iväg om ca 3 år! fast de beror ju helt på hur de går med ekonomin osv..
har en båt som jag ska sälja av så småningom och därigenom få pengar till den tilltänkta båten.
me tiden är de ju lite som man vill och även där spelar ju ekonomin in, men ett år är de väll tänkt att man ska vara ute iaf...
 
Surfa in på www.dromresan.com där kan man läsa om det mesta som har med långfärdssegling att göra. Finns även många intressanta länkar till sidor där folk skriver om sina egna seglingar.

Vilken båttyp har du funderat på?
 
båten ja....

hej! jo de finns ju många som seglat å på många olika sätt..
ja vet faktiskt inte riktig, en Allegro 33 eller kanske en L32 va tanken från början... men hellst skulle ja vilja köpa en annan båt som bara ligger å ruttnar, syster fartyget till The northen ligth.
stor gigantiskt stålbåt är oxå ett väldikt bra alternativ tycker ja, beror ju på hur många man blir!
 
Intresserad Skåneflicka

Hej Ivan!
Ser att du har fått ett par svar, dock bara från killar. Så jag tänkte änmäla mig som intresserad tjej också. Du verkar vara en sådan personlighet som jag passar med;) Om tre år blir utmärkt för mig, skulle behöva bli lite bättre på att segla först... Kanske du kan tipsa mig lite? Hör av dig. MVH Liisa Andersson
 

SpeedDemon

Gäst
Tja Tja!
Ska väl lämna en intresseanmälan jag med då....planerar att segla jorden runt jag med ( har tom börja spara/planera lite) men samma som du har jag ingen att göra resan med så behöver du besättning så vet du var jag finns (maila)

// Andreas
 
båten

båten båten båten... de beror ju lite på hur många man blir å va man skapar för relation till varandra, att köpa en båt och rusta den för segling är ju inte gratis direkt!
så antingen att man köper till sammans eller att några får betala för plats och en står för dom stora kostnaderna. beror ju lite på va man har för ekonomiska möjligheter.. vad beträffar systerfartyget till northen light så är nog chansen inte så stor att man får köpa den som de känns i nuläget.
men kom gärna med förslag! :)
 

SpeedDemon

Gäst
Båten?

båten båten båten... de beror ju lite på hur många man blir å va man skapar för relation till varandra, att köpa en båt och rusta den för segling är ju inte gratis direkt!
så antingen att man köper till sammans eller att några får betala för plats och en står för dom stora kostnaderna. beror ju lite på va man har för ekonomiska möjligheter.. vad beträffar systerfartyget till northen light så är nog chansen inte så stor att man får köpa den som de känns i nuläget.
men kom gärna med förslag! :)

Tjena!
Jag håller på att letar båt som behöver besättning (paying crew) eller så försöker jag sammla ihopp några som vill planera en långsegling från start. Angående båten så skulle det räcka med en Albin Vega eller Allegro 27 mm om man blir max4 pers blir man fler så är ju Allegro 33, L 32, Vagabond 31 några alternativ men även bra mycket dyrare. Och ang utrustningen så får man nog räkna med en kostnad på ca 150-200 000sek allt som allt (det kan jag få mkt bra rabatter på då jag jobbar på en båt firma) Sen kan man ju jaga sponsorer :)
 
hej alla seglare

vi e ett gäng på 7 som ska segla ut i världen, men ca 4 spikade, vi har båt och ska mötas upp i höst å planera för sommaren/hösten 2009 då de nog bär av.

är du erfaren seglare och tänkt på samma sak? adda mig då så snackar vi mer.
ja har den mesta infon än så länge.

m_sundvisson@hotmail.com
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.