Jörnkängan överbelastade?

Jag har beställt ett par kängor från Jörnkängan nyligen. Har under en tid försökt få tag på dem för att kolla hur det går med kängorna. När jag ringer idag möts jag av ett meddelande på deras svarare som säger att de inte kan ta emot några beställningar öht förrän slutet av 2006 och lämnar ett mobiltelefonnummer som man får ringa om det INTE gäller skor. Någon som vet något mer om detta? Jag behöver veta om jag måste skaffa kängor på annat håll. Situationen är minst sagt osäker när det inte ens går att få tag på dem.
 
Pratade med dem nu och det ser ljust ut för de ordrar som ligger, men det verkar råda beställningsstopp på ett tag framöver.
 
Jörn är väll ett ganska litet företag med begränsade produktionsmöjligheter, kängorna är handgjorda osv.
När de får in en stororder så blir det beställningsstopp tills storordern är levererad. Armén beställer in ett stort antal kängor med jämna mellanrum, då tar det tid.

När jag försökte beställa första gången hade de just fått en order från Arvidsjaur och det skulle ta dem fyra månader att leverera de kängorna. Andra gången var det fritt fram och de skickade kängorna en vecka efter beställning.
 
Jag beställde ett par förra veckan och då hade de problem tydligen med att få fram rätt storlek av skywalk sulan som var slut i fabrik i italien.
Skulle ta mer än 5 veckor av vad de visste, men jag har ingen brådis så det ska nog gå bra. Så länge de är med mig innan sommaren så är jag nöjd. När la de in meddelandet?
/ Sam
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.