Isklättringskurs i Åre?

Hej!

Ska till Åre vecka 11 för några dagars semester. Har tidigare varit sugen att prova på isklättring, men aldrig riktigt haft tillfälle, tyvärr :-(

Vad finns det för möjligheter i Åre att gå en kortare (en eller två dagar) kurs? På http://www.areaventyr.se nämns isklättring, men det saknas ytterligare information. Tänkte kasta ut en fråga här på forumet först innan jag ringer och frågar.

/Per
 
isklättring i Åre

Hej!
Jag jobbar som isklätterguide i åre. Förutom den firma du nämde finns oxå JoPe fors och fjäll. jope.se.
Jag jobbar åt båda.Finns många fall i Åretrakten så det är inga problem med isar. däremot blir det svårt om du är själv.Det lönar sig oftast inte att bara ta en person.Går kanske att fixa en tvådagars till en person men då får du antagligen betala mer.
Häls surfarn
 
Hej

Hej

Jag ska okcså eventuellt till Åre v 11 och vill även jag prova isklättring? har du hittat ngn mer information? / Linda =)
 
Isklättring i Åre

Hej Linda!
Du är två år för sent..
Skojade bara men det är fortfarande Äventyrligt Åre och JoPe(jope.se) som kör isklättringskurser. Jope är den mer seriösa när det gäller isklättring.
Det har redan blivit lite is att hacka på här uppe så v.11 blir säkert jättebra.
Häls
Marcus
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.