Isklätterträff? När?

Den stora isklätterträffen uppe vid stora sjöfallet, någon som vet när den är? Vill boka ledighet från jobb och transport dit!
Samt hinna be till isguden att det blir kallt!
 
brascav; sa:
Den stora isklätterträffen uppe vid stora sjöfallet, någon som vet när den är? Vill boka ledighet från jobb och transport dit!
Samt hinna be till isguden att det blir kallt!

Det är inte jag som håller i den i år. Tidigare har vi iaf kört första veckoslutet/helgen i Mars, och något år andra helgen, så endera av de helgerna blir det nog (om det blir...).

Sedan ska man ALDRIG be till isgudarna i Sjöfallet om att få kyla...De som har varit några år på träffen vet varför... :)
 
Vem håller i träffen i år?

iBjorn; sa:
brascav; sa:
Den stora isklätterträffen uppe vid stora sjöfallet, någon som vet när den är? Vill boka ledighet från jobb och transport dit!
Samt hinna be till isguden att det blir kallt!

Det är inte jag som håller i den i år. Tidigare har vi iaf kört första veckoslutet/helgen i Mars, och något år andra helgen, så endera av de helgerna blir det nog (om det blir...).

Sedan ska man ALDRIG be till isgudarna i Sjöfallet om att få kyla...De som har varit några år på träffen vet varför... :)
Hej Björn!

Vi hade ju riktigt kul förra året trots kylan. Bättre -32 än +2... Om man fick välja, vilket man ju inte får.

Vet du vem eller vilka som håller i (den eventuella) isklätterträffen i år? Familjen har högljutt börjat kräva planering för mars. Det finns tydligen annat att göra än att klättra is.

Martin, Skellefteå
 
Isträff 2007

Nu har vi spikat datum för träffen i Stora sjöfallet I år kör vi Onsdag 7/3 - Söndag 11/3.

Priserna blir desamma som tidigare år dvs
225:-/person och natt alternativt 690:-/ person onsdag-söndag exkl linne.

Gemensam middag på lördag.

bokning av rum görs direkt hos sjöfallets anläggning
på tel 0973-40070

Isläget är som vanligt mycket bra, snöläget är Mycket bättre än tidigare år ifall man vill skidra lite.

/Jonas Åkerlund
 
Ciao,

Om någon är kort på replagskamrat så hör gärna av Er till mig så kanske man kan koka ihop något tillsammans?

Har aldrig varit där och klättrat och undrar självklart om det är värt resan ;)

- Christian
 
chrtur; sa:
Ciao,

Om någon är kort på replagskamrat så hör gärna av Er till mig så kanske man kan koka ihop något tillsammans?

Har aldrig varit där och klättrat och undrar självklart om det är värt resan ;)

- Christian

Ja Christian! Givetvis är isklätterträffen värd resan från Turin, det är ju bara några mil och nån lillkilometer.. :D

Har mest troligt en replagskamrat i "Onsight-Erik" men annars hör jag av mig ASAP.

Hoppas vi syns där uppe i vilket fall som helst!

/P
 
Tinydoh; sa:
Har mest troligt en replagskamrat i "Onsight-Erik" men annars hör jag av mig ASAP.

Hoppas vi syns där uppe i vilket fall som helst!

/P

Tjena Per, det var ett tag sedan! Tanken var att kanske träffa min kära och nära hemma, så varför inte slå två flugor i en smäll? Men som sagt så måste det finnas någon större motivation... Hör bara av dig!

PS, äntligen har temperaturerna sjunkit här också och legat mellan -5 till -15 hela veckan uppe i bergen. Det har faktiskt varit lite tunt med is...

- Christian
 
Hur tar man sig billigast till gällivare?. Har hittat tåg tur/retur från uppsala för ca 1000kr och undrar om någon har tips på billigare sätt att ta sig upp? t.ex buss eller flyg?
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.