Ihoppfällbar grill rekommenderas och sökes

Alla vi som kan tänka oss att sitta på en klipphäll efter en dags kajagpaddling och grilla en köttbit - det finns en lösning.

Mitt problem är att jag lånat grillen av en kompis som inte vet var man får tag på den - han fick den i present. Sandberg B.C.C (Barbecue and Charcoal Company) har gjort den, men jag hittar ingen mer info. Den är något större än ett A4 och 3 cm tjock i ihopfällt läge, och man kan grilla både 1 kg entrecote och chokladbananer på en glöd.

Är det någon mer som hört om denna och kan peka mig i producentens riktning?
 
Grillkol direkt i en eldstad och ett grillgaller över, hur reglerbart som helst med stenar för höjden och kolet brinner (glöder, höhö...) upp till inte någe. Ingen kladdig grill som ska diskas och smutsa ner allt i packningen.
Grillkol, tändvätska och grillgaller och man är redo att leka Werner und Werner.
Snabbare och enormt mycket bättre an att grilla med ved, coolare än "riktig" grill och mindre skräp än med engångsgrill.
Hur bra som helst faktiskt.


/JL
 
Uppenbar nackdel...

Det finns en uppenbar nackdel med eldstadslösningen. Det är inte alltid som man har eller för göra en eldstad.
 
Inte mycket disk...

Jag hade med den en vecka, grillade biffar första kvällen, och Utsidans pizzapiroger sista kvällen. Den bor i en liten påse, och samlar förvånansvärt lite smuts. Man gör lätt ren den.

Eldstad är ju smidigt, men nu var det klipphäll som var på tapeten. Där finns det inga eldstäder, eftersom klippan riskerar att spricka.

En brikett i handen... mja. Om jag får välja tar jag hellre med mig grillen än grillkolen, eftersom man får chansen att grilla på så vackra platser då.

Den hette förresten Sand-Berg B.C.C.
 
Inte precis det du letar efter men kanske:

Snow Peak har en variant som du hittar på Globetrotter.de (feuerschale). Verkar vara en portabel eldstad som även bör funka som grill, ty det går att köpa grillgaller som tillbehör. Packmåtten verkar vara funkis ur paddelsynpunkt. Men den kostar ca 900:- vilket gör kalkylen lite svår att få ihop.

Själv kör jag med en "biltema"-hibachi av portföljtyp. Packmåtten bör vara ungefär 50x20x5 cm och den går lätt ner i min kajak (har seagull-luckor men den borde gå ner även i mindre kajakluckor).
 
1145; sa:
Själv kör jag med en "biltema"-hibachi av portföljtyp. Packmåtten bör vara ungefär 50x20x5 cm och den går lätt ner i min kajak (har seagull-luckor men den borde gå ner även i mindre kajakluckor).

De här grillarna kan man även köpa på var och varannan bensinmack som säljer sommarprylar. De fungerar till vad man ska ha dem till, och låter man plastportföljen stanna hemma så tar de ännu mindre plats i kajaken.

/g
 
Angående den hopfällbara grillen..

Hej!
Jag råkade av en slump på din fråga om grillen, men antagligen har du fått tag i en nu. Det var ju ett tag sedan du skrev inlägget. Men jag svarar iallafall eftersom jag själv just fått tag i min andra grill, den förra har hålli i ca 7 år tror jag. Det är Delicard som har dessa grillar (fick ett gåvokort som julklapp av vårt företag för sisådär 8 år sedan.
Nu när jag ringde och frågade Delicard om de fortfarande hade grillen, fanns den egentligen inte med i deras sortiment längre, men de råkade ha ett par grillar kvar på lager. Fråga efter Annika, som är deras försäljningschef (tror jag). Telefonummer hittar du ju på nätet (jag har det inte kvar tyvärr)

Hoppas att detta var till hjälp!
Pia
 
Re: Angående den hopfällbara grillen..

Nuija; sa:
Hej!
Jag råkade av en slump på din fråga om grillen, men antagligen har du fått tag i en nu. Det var ju ett tag sedan du skrev inlägget. Men jag svarar iallafall eftersom jag själv just fått tag i min andra grill, den förra har hålli i ca 7 år tror jag. Det är Delicard som har dessa grillar (fick ett gåvokort som julklapp av vårt företag för sisådär 8 år sedan.
Nu när jag ringde och frågade Delicard om de fortfarande hade grillen, fanns den egentligen inte med i deras sortiment längre, men de råkade ha ett par grillar kvar på lager. Fråga efter Annika, som är deras försäljningschef (tror jag). Telefonummer hittar du ju på nätet (jag har det inte kvar tyvärr)

Hoppas att detta var till hjälp!
Pia

En okvalificerad gissning http://www.delicard.se/
 
Har mailat Delicard

Ska bli spännande att se om jag får tag på min grill... I såna fall är jag skyldig Pia Nuija ett stort tack.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.