Hur kan det komma sig....

Hallå gott folk!
Hur kan det komma sig att det nästan alldrig skrivs något om turerna i storskogen utanför ens husknut?
Av någon underlig anledning verkar det vara mer prestige i en vandringstur ju längre bort i världen man är.Varför?Jag tycker detta är ett ämne som glöms bort allt för ofta,för trots allt så är det ju här man har fått de bästa tur-minnena.Säkert många som inte håller med mig,säkert en del som håller med mig,bara en tanke.Tack för ordet.
"håll kängan lerig"
Nicklas.
 
Det stämmer ju rätt bra.. 99% av allt ens frilufsande e ju trots allt himma vi gaun och inte i Himalaya eller i fjällen.. Det har väl lite med mupp/nörd debatten att göra.. Det centreras kring actionsportande och skynda, stressa liv även utomhus.
 
Håller med

Bara därför att det inte skrivs så mycket om det innebär det ju inte att det inte är viktigt. Men du har rätt, för mig är vardagsfriluftslivet mycket viktigt. Men det är ju ingen motsättning att både knata hemmavid och gå i fjällen?

Men bryt trenden och skriv en artikel till utsidan om ditt vardagsfriluftsliv! Vore kul.

mvh Staffan
 
Troligen för att man uppfattar det som så vanligt. Jag sticker ut i skogen i mitt närområde ofta, eftersom restiden är så kort. Fjällen blir lite mer "extra", lite mer exotiskt eftersom jag tillbringar relativt sett mindre tid där än i de mellansvenska skogarna. Och det som man upplever som lite extra kanske känns mer intressant att skriva om.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.