Hörlurar utan vindsus

Jag har letat ett tag efter bra hörlurar att ha när jag lyssnar på musik vid cykling. Alla har hittills släppt igenom vindsus. Vissa har till och med orsakat extra vindsus på grund av sin konstruktion.

Jag är medveten om riskerna att ha hörlurar på i trafiken, men på cykelbanor räknar jag med att det är riskfritt.

Några bra tips? Ska kanske tillägga att jag har hjälm när jag cyklar så sådana med båge som ska sitta ovanpå huvudet går bort.
 
Vindbrus slipper du i princip hos alla helt slutna hörlorar. Koss The Plug är ingen dum ide om du har cykelhjälp. Ljudet är ganska basdominerat, vilket kan vara en fördel om man rör på sig då basen annars har en tendens att försvinna.

Nackdelen med Koss The Plug är att de är knepiga att montera i örat. När man väl funnit rätt skumgummidel och lärt sig principen går det dock ganska smidigt.
 
Då jag instämmer med de två föregående talarna kan man tycka att mitt inlägg är lite överflödigt, men ändå: ävenledes jag rekommenderar varmt Koss The Plug.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.