Hatt

Gott folk,

Jag sitter och tänker på, och med, huvudet. Sommarens stadiga högtryck närmar sig och jag vill vara i solen. Det ska seglas, det ska frilufsas, det ska paddlas och klippas gräs.

Mina önskemål:
- En hatt (inte en keps) så man inte bränner öronen. Solen tar hårt på havet.
- Bomull eller bomullsblandning. Visst, den torkar långsamt men det är ett skönare material.
- Inte Fjällräven eftersom det är så huvudlöst dyra.

Vad har ni för favoriter på toppen av knoppen?

//Anders

PS. Ursäkta om inlägget blev lite hattigt.
 
Anders,
finns bara ett slutligt svar Tilley - definitivt. Kanadensiskt företag som är klassiskt i det här...
Finns vissa modeller hos svenska återförsäljare men den blå T3 jag ville ha skulle
det tydligen ta evigheter att få hit - så jag köpte den från deras brittiska outlet.
Jag har aldrig ångrat det köpet!
/Odd

PS
Tål den att passera igenom elefantens matsmältningskanal (3 gånger!) så tål den allt!
 
Jag skulle också föreslå Tilley, men en T5:a.
Den stora fördelen är att undersidan av brättet är med mörkare tyg så man blir inte lika bländad av ströljus.

Nu är förhoppningsvis vintern över, men för kallare temperaturer kan jag rekommendera en sådan här:
 
Jag skulle också föreslå Tilley, men en T5:a.
Den stora fördelen är att undersidan av brättet är med mörkare tyg så man blir inte lika bländad av ströljus.

Nu är förhoppningsvis vintern över, men för kallare temperaturer kan jag rekommendera en sådan här:
Eleganta grejer, det erkännes villigt!
 
Kangol Stripe Lainich, den klassiska beppehatten.
Jag har en liknande som använt i många år, men färgen har bleknat, de små ventilationsringarna har rostat och hela mössan har krympt (jag vägrar att tro att mitt redan stora huvud blivit större). Önskar större brätte tror jag, bättre skydd för glasögonen i regn.
 
Jag har en liknande som använt i många år, men färgen har bleknat, de små ventilationsringarna har rostat och hela mössan har krympt (jag vägrar att tro att mitt redan stora huvud blivit större). Önskar större brätte tror jag, bättre skydd för glasögonen i regn.
En liknande? Som i en billig kopia?
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Mattias1981 underhålla ny hatt?? Kläder 6
PoiRan Hatt - svalkande? Kläder 19
avslutat080903 M90 hatt - var köper jag den Kläder 16

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.