GoLite

Jo lite i alla fall. Har ett sedan förra sommaren som nu säljs. Bra kvalitet, lätt, diskret, vindtåligt, lite trångt.. Något särskilt du undrar över?
 
jamo; sa:
Jo lite i alla fall. Har ett sedan förra sommaren som nu säljs. Bra kvalitet, lätt, diskret, vindtåligt, lite trångt.. Något särskilt du undrar över?

Ja det var mest hur vind/vatten tåligt det är och om det är något man kan klara sig med på fjället.

Hur kommer det sig att du skall sälja det då???
 
...

Jag har vandrat Abisko-Keb-Nikka med ett Trig2 tillsammans med en kompis.

Jag upplevde det som trångt för två om man ska stanna inne när det regnar. Ska man bara sova e det ok.

När vi låg nedanför Keb och det tokregnade lyckades vi ändå laga mat och äta under taket!

När det hade regnat nästan två dagar (alltså var det fuktigt i marken) upplevde vi väldigt mycket kondens inne i tältet. Så fort man kom åt duken blev man blöt. Sömmarna läckte lite också. Tråden till sömmarna ska ju vara sådan att den sväller när den blir blöt, så att sömmarna blir täta. Så jag vet inte vad som var fel. :)

MEN jag tycker det är ett bra tält ändå på det stora hela. Väldigt vindstabilt, väldigt lätt. Kanon om man är ensam, fungerar om man e två.

Nått annat du undrar?

Andreas
 
Intressant att ni använde Trig2, hur kom det sig att ni vågade prova Trig i fjällen? Hur sätter ni upp det, med vandrarstavar?

Jonas
 
macpac; sa:
Intressant att ni använde Trig2, hur kom det sig att ni vågade prova Trig i fjällen? Hur sätter ni upp det, med vandrarstavar?

Jonas


Hehe...det var det enda tältet vi hade tillgång till...

Nää...vi hade inga som helst tvivel om att det skulle fungera. Japp, man sätter upp tältet med stavar. En fram och en bak. Lite bökigt första gången men inga problem annars!

Vi upplevde dock att det är lite svårt att få helt perfekt spänn på tältduken.

Någon annan Trig användare som har samma erfarenhet?

/Andreas
 
Jag har satt upp mitt med bara en stav. Börjat med att fästa bakre linan mot vinden, sedan sätta i vandringsstaven under högsta punkten med lagom höjd direkt och fortsatt med pinnar fram och på sidorna. (Kanske inte är bästa sättet om det blåser mycket dock.) Går ju att sätta upp Trigtvåan med 6 pinnar & 1 stav men för bästa tålighet och ventilation går det väl åt 11 till 12 pinnar och gärna en stav till som är hopskjuten vid aktern/en höjd punkt som man kan knyta fast i.

Förutom på kalfjället under vintern är det nog inga problem alls att använda ett Trig 2 i svenska fjäll.

Jag säljer tältet för att jag har 2 andra tält & 1 tarp, känns som lite onödigt mycket.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.