Gnisslande bindning!?

Hur blir man av med gnisslet som ibland skapas mellan telisbindning och plastsko i vissa temperaturer. fruktansvärt irriterande och alla djur hör en på flera km avstånd. smörja med vasselin eller silicon kanske?
 
tackar! har du prova själv. funkar siliconet som tex kommer med primusköken till bränslepumpen?

nix, aldrig provat just där. däremot på 200 andra ställen där plast & plast eller plast & metall skaver. du kommer dock inte med hjälp av en dusch vara av med problemet för all framtid utan måste tyvärr spraya på då och då, men hjälper det kan jag garantera att det gör.

jag kan aldrig tänka mig att det du nämde inte ska fungera eller orsaka någon skada, det är nog bara att prova och med 99% säkerhet funkar det. jag tror nog tom att du skulle kunna droppa ner någon droppe vatten och få tyst på det.

själv brukar jag använda sån där liten sprayburk från biltema eller ok, bra til mycket annat tex nu när det är så kallt; gummilisten i bilen så att inte dörren fryser fast.

enda varningen, i sådana här sammanhang, är att man inte blaskar ner ytor som ska målas.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.