Geocache i Luleå misstogs för bomb?

Utan att ha läst andra diskutioner är min åsikt att det är såhär...
Polisen hade tidigare en liten bombgrupp i Luleå, den är nerlagd pga för lite bomber. Min personliga teori är att polisen försöker stärka hotbilden, ungefär som i filmen Kopps. :)

/Ulf
 
Utan att ha läst andra diskutioner är min åsikt att det är såhär...
Polisen hade tidigare en liten bombgrupp i Luleå, den är nerlagd pga för lite bomber. Min personliga teori är att polisen försöker stärka hotbilden, ungefär som i filmen Kopps. :)

/Ulf

Du ligger nog väldigt nära sanningen.
Jag vet inte hur denna gömman sâg ut men nâgon mâste ju ha varvat upp sin fantasi rejält och polisen sâg sin chans att visa sig duktiga.
 
Det vettigaste är väl att se till att burken inte ser ut som nåt suspekt?

Hur såg den aktuella burken ut? Nån som vet?

Går man till valfri park såhär års så ligger det drösar med olika burkar. De brukar inte misstas för bomber utan folk är övertygade om att det är sopor.
 
"Föremålet var en metallhylsa av en filmrulles storlek" Med andra ord en micro, kryllar av dessa i Göteborg där jag bor. Bland annat vid Liseberg (turistfarligt läge:). Men visst, ser en mugglare en micro så var den väl inte helt optimalt gömd från början.

Tyvärr finns det inga bilder upplagd över hur den ser ut förutom polisens beskrivning.
 
Suck...

Den extrema bombysteri...överallt bomber. Hur många ickeannonserade bomber har de ens lyckats hitta o spränga i hela landet? Hur kan man tro att en filmburk är en bomb? Om man så fyllde den med C-4 eller annat militärt sprängmedel kan måste man väl hålla den mot huvudet för att en sån liten bomb ska orsaka skada. Tror sanningen ligger i skärningspunkten mellan KLAGERs o Wolf25s inlägg.
 
Den såg ut såhär:
300px-Classic_time_bomb.jpg



Det vettigaste är väl att se till att burken inte ser ut som nåt suspekt?

Hur såg den aktuella burken ut? Nån som vet?

Går man till valfri park såhär års så ligger det drösar med olika burkar. De brukar inte misstas för bomber utan folk är övertygade om att det är sopor.
 
För ett par veckor sedan var bombgruppen upp från Stockholm och sprängde en sak en granntant hittat i skogen och burit hem. Så därav min åsikt.

/Ulf
 

Liknande trådar


Fjälledarens tips: Så packar du lätt och når längre

Ibland får man ut mer av naturupplevelser när man tar ut svängarna. Fjälledaren Oskar berättar hur han hittar en större frihetskänsla utomhus.