Garkast???

Anonym från gamla forumet

Gäst
Funderar på att skaffa mig ny kajak och har tittat runt lite grann. Jag vill ha stor packvolym, då jag gärna försöker komma iväg på lite längre turer. Jag vill heller inte ha något som är ALLTFÖR rankt, men samtidigt vill jag ha något som är hyffsat snabbt. Ingen lätt kombination alltså...


Nu har jag tittat lite grann på Garkast (säkert felstavat!) av Michael Rosén, men även slängt ett getöga på en Artisan Millenium som jag kan få för ett sjyst pris. Har också blivit rekommenderad Bel Amir av Björn Lehtinen.


Jag är väldigt intresserad av vad folk har att säga om de här olika modellerna och gärna om det är någon som har provat flera av dom och kan jämföra lite grann. Tacksam för alla svar.


/Patrik Hedljung
 

joacim

Gäst
Untitled

Har provat att paddla garkasten ett par dgr, mina intryck av den verkar stämma ganska bra med det du är ute efter. Den jag provade hade icke roder och man var tvungen att paddla den väldigt framtung för att den skulle ligga kursstabilt upp i vinden. Således generellt positivt överraskad men den ser ju onekligen lite speciell ut..
Reidar på Marstrandskajaker säljer och har oxå uthyrningsex som man kan prova.
Joacim
Ps Nån som provat Spitsbergen? Ds
 
Liknande trådar

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.