Kajakköp Garkast Sibir

Är det någon som provat paddla Sibiren och som kan berätta hur den är att
paddla fördelar, nackdelar och samma fråga om Garkasten?
 

no.mail@all.org (Johan)

Gäst
Sibir verkar trevlig

Jag har paddlat Sibir under ett par dagar i höstas. Det är ju en ganska lång kajak, 583 cm tror jag, och sittbrunnen ser VÄLDIGT spartansk ut. Men när man väl har kommit i kajaken så tycker jag att den är väldigt go att sitta i, bra kontaktkänsla. Vill man så kan man faktiskt halvligga i kajaken och det var nästan så att jag dåsade till i den varma septembersolen. :eek:)
Jag är normallång (180 cm) men tror inte att det är några problem att vara längre.


I mitt tycke så gick den att lasta ganska bra. Det finns en lucka i ryggen i sittbrunnen men den är inte till för användning när man är ute, utan mer för att underlätta lastning eller komma åt småprylar vid kortare strandhugg.


Sibir kommer ju i en "second edition" under våren med bl.a. trycktestade skrov. Dessutom inför de serienummer på kajakerna. Ska du köpa kajaken i Sverige så är det bara Kajakcenter i Grebbestad http://www.kajakcenter.com som säljer dem, vad jag vet. De kommer att ta in ett exemplar av den senare utgåvan för att sedan eventuellt köpa in fler.
Själv hoppas jag att de inte har hittat på några dumheter med den nya modellen för jag har tänkt att köpa två... :eek:)


Om du inte har paddlat Sibir så tycker jag att du ska åka upp/ner till Kajakcenter och prova den.


Lycka till!


/Johan
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.