• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Galdhöpiggen

Jag vill åka till Jotunheimen och gå upp på Galdhöpiggen nu i september. Antingen helgen vecka 36 eller 38. De två första helgerna i oktober skulle också kunna gå för sig. Min plan är att lämna Sverige på fredag eftermiddag (jag bor i Dalarna, 3 mil från gränsen), och bo över på Spiterstulen, och sedan gå upp på Galdhöpiggen på lördagen. Jag är öppen för andra lösningar, men vill inte åka dit själv.

//Anna
 
Hej!

Jag är också sugen på att göra någon fjällaktivitet i september. Är nu länge sedan jag rörde mig i fjällen, och denna sommar har helt gått åt till andra aktiviteter. Måste dock erkänna att jag har väldigt dålig koll på Norge, så jag har inte mycket att bidra med när det kommer till planeringen. Får väl hoppas att du ser det som en fördel. ;-)

Har annars hyfsad kondition och vana vid att vandra bland berg. Är öppen för det mesta när det gäller upplägg och tidpunkt för eventuell tur. Hör av dig om det verkar intressant...

/ Jonas
 
Jag planerar att tälta vid Spiterstueln (för 3:e gången) den 29 sept - 2 okt. Min plan är att gå upp på Galdhöpiggen fre, lör och sön. Det är ett litet "träningsläger" för min tripp till Nepal i november. Eftersom jag är ensam tar jag gärna följe. Jag har gått rutten 2 ggr förut, men det är alltid lite sådär att gå där ensam...

/Benny
 
Jag ska ta Norrlandståget till Narvik någon gång under september -07, se'n vänder jag i en by i Nordland-fylke för att hämta upp begagnade motordelar och ev. övriga beg. delar från det fordonet.

Tillbakavägen tar jag också tåget, för jag ska hämta upp en helrenoverad motor i Boden - det sker dock "non-stop" d.v.s att jag stannar inte en minut i Boden.

Jag kan alltså planera in min resa utifrån om det är någon som ska åt samma håll under september -07 och har tänkt ta tåget, så kan man ses IRL. Fråga i denna diskussionstråd vad jag nu ska berätta om mig själv så försöker jag svara så gott det går!
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.