Dyra Connex

Connex har nu höjt priserna med nästan 300kr enkel väg mellan ex Örebro-Boden. ca 950 istället för 650 för sovplats (studerande). Liggplats är också höjy lika mycket. Vad motiverar dom denna prishöjning med. Ska dom renovera tågen eller? Budget biljetter erbjuds men de är forfarande dyrare än tidigare ordinare pris. Varför har dom höjt, någon som vet...

Detta är mycket irriterande.

Magnus
 
manke; sa:
Connex har nu höjt priserna med nästan 300kr enkel väg mellan ex Örebro-Boden. ca 950 istället för 650 för sovplats (studerande). Liggplats är också höjy lika mycket. Vad motiverar dom denna prishöjning med. Ska dom renovera tågen eller? Budget biljetter erbjuds men de är forfarande dyrare än tidigare ordinare pris. Varför har dom höjt, någon som vet...

Detta är mycket irriterande.

Magnus

De höjer därför att de nu (efter att ha haft kontraktet ett tag) har fått en såpass bra bild över vad det kostar att köra sträckorna att de vet hur mycket de måste ta för biljetterna för att kunna hösta in den vinst de känner för att få. Enligt Kuriren

http://www.kuriren.nu/default.asp?T...6&CategoryID=2764&ArticleStateID=2&ClientID=0

är de (connex) ganska duktiga på att köra tåg och anser att deras kunder (tågresenärer, vi....... ???) är riktigt nöjda med dem nuförtiden.......

Håhåjaja. Nån som vet vad ToR flyg till Kiruna går på?

Peter
 
polarhund; sa:
pal2; sa:
Nån som vet vad ToR flyg till Kiruna går på?

Peter

Någon stans runt 2600 pix (billigaste biljetten)

Undrar just om man ska styra kosan till Jämtlandsfjällen i sommar i stället...

/Jesper

Nej, 1046 kronor kommer jag fram till för en ToR med SAS till Kiruna i augusti. Är man studerande går det nog att komma undan billigare. Men det beror kanske på hur pass noga man är med datumen.
 
pal2; sa:
Håhåjaja. Nån som vet vad ToR flyg till Kiruna går på?
En kompis har bokat flyg Göteborg-Kiruna tur&retur för ca 1700:-. Om man åker från Göteborg så måste man dock boka Göteborg-Stockholm resp. Stockholm-Kiruna separat för att få ner priset på den konkurrensutsatta sträckan Göteborg-Stockholm. Om man inte gör det blir det nästan 1000:- dyrare...
 
ornskar; sa:
Nej, 1046 kronor kommer jag fram till för en ToR med SAS till Kiruna i augusti. Är man studerande går det nog att komma undan billigare. Men det beror kanske på hur pass noga man är med datumen.

Skulle tro att datumen är hyfsat relevanta för prisbilden. Det billigaste alternativet med SAS för min egen biljett gick på 1306 enkel åt respektive håll ARN-KRN o KRN-ARN. Jag ville också ta mig upp och ner i augusti, men uppenbarligen på helt fel dagar...

/Jesper
 
Hörde något på Sveriges Radio Norrbotten, tror jag att det var, i går om att biljettpriserna på tåg till Norrland ska sänkas i sommar, på grund av konkurrens från flyget.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.