Duffelbag med axelremmar

Söker ett tips var jag köper en duffelbag med axelremmar. Stadium och North face känner jag till, önskar mera alternativ.

Säcken skall användas vid bil/tåg/buss/flyggresor och som lägerlager.

Kravspec:
80-90 liter.
Undanstuvbara axelremmar.
Handtag på kortsidorna.

Extra önskemål:
Extra fickor.

Får inte finnas:
Hjulanordningar.
Camoflagemönster.

Någon som vet bra inköpsställe i Europa på detta? Gärna tips med egna erfarenheter.
Det kan nämnas att jag har erfarenhet av arméns trosspackning. Hade det inte varit för att den är väldigt grön och har en knölig trång öppning hade jag haft den kvar.

-Bo-
 
Helly Hansen har liknande. Musto, Henry Lloud, Gill kan oxå ha.

Sportsnett.no har någon variant som jag inte kommer ihåg namnet på.

/Rasmus
 
Om grön utan camoflage duger kan rekommendera jänkarnas trosspackning.

Undanstuvbara axelremmar vet jag inte om man kan säga, men de är enkla att spänna tight utmed säcken, med ett enkelt drag i remmarna. Enkelt att få tag på på ebay, och så länge de är milspec behöver man ju inte bekymra sig om kvaliteten.

Exempel: ebay-länk
 
Om grön utan camoflage duger kan rekommendera jänkarnas trosspackning.

Undanstuvbara axelremmar vet jag inte om man kan säga, men de är enkla att spänna tight utmed säcken, med ett enkelt drag i remmarna. Enkelt att få tag på på ebay, och så länge de är milspec behöver man ju inte bekymra sig om kvaliteten.

Exempel: ebay-länk

Instämmer i denna rekommendation. Har en och tycker den är fantastiskt bra. Den ultimata resväskan.
 
Har haglöfs vulcan, brukar finnas på Igor sport om du är i huvudstaden (halva priset). Bra väska fast jag är inte säker på att jag gillar den hårda botten...

//J
 
Kan rekommendera dessa 3

North Gear Large [NG01S] Från Recon: Väskan som har blivit Svenska Polisen favorit. Den har rejäla bärhandtag och rejäla polstrade axelremmar vilket gör att den även kan bäras på ryggen.) Läs mer här: North Gear Large
North%20Gear%20Large.jpg

Volym: 95 Liter
Pris: 945:-

Sacci Swedbag 78 [SR012S]. Från Recon: (Väskan har förutom vanliga bärhandtag, polstrade axelremmar, vilket gör att den även kan bäras på ryggen.) Läs mer här: Sacci Swedbag 78
Sacci_Swedbag_78.jpg

Volym: 78 Liter
Pris: 1149:-

Duffelbag US Från Garderoben: (Duffelbag US Orginal i kraftig grön canvas med bärhandtag och justerbara axelremmar. Kan därmed bäras som ryggsäck. En mycket kraftig och rejäl bag. Det skall mycket till innan det fuktar igenom det här tyget, som är i det närmaste vattentätt.) Läs mer här: Duffelbag US
261_934.jpg

Volym: 90 Liter
Pris: 399:-


Mvh troswe

 
Jag ska köpa mig en själv också.

De är faktiskt jävligt duktiga, inte bara för att grejerna är bra, utan också för att de faktiskt kommunicerar med sina kunder. Bara att anmäla intresse, så kommer det ett mejl nrä väskorna finns på plats. Det är värt besväret, tror jag. Deras Gourdon-ryggsäck är helt grym. Bästa väska jag ägt. Den perfekta tränings- och pendlarväskan. Snitsig färg också, eftersom svart är det nya svarta och den färg jag valde.
 
Tack alla för bra svar. Nu har jag mera att leta på. Rob-Wah är nog närmast, med ett orginal går man inte fel, även om den är väl dyr. Polissäcken såg intressant ut, stor som trosspackningen, men inte grön samt bättre med extra fickor.

Tack för hjälpen.
Bo
 
Liknande trådar

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.