Duffel bag

Hej!

Jag är inne på att köpa en duffel bag inför sommarens kommande tågluff. Jag vet att The North Face var först med dessa väskor, men sen dess har flera fabrikanter börjat producera flera likadana.

Vad är det som skiljer väskorna åt, om det är TNF eller Everest som är tillverkare? Priset för en small-väska skiljer sig avsevärt: 699:- för TNF och 399:- för Everest.

Tacksam för svar!
/Rasmus
 
Jag tror inte det är någon större skillnad, dom flesta är kopior nästan rakt av.
Kolla om det är någon skillnad i materialet annars är det bara att köpa den billiga.
 
Rusta

Har du en Rusta butik i närheten så gå in och kolla där.
Jag har köpt ett par duffelbagar därifrån de kostade runt 100 lappen.
De är bra, väldigt hållbara och verkar vara mer vattenskyddade än bagarna från TNF.

Fast ska du ha den på en tågluff så ska du välja den som sitter bäst på ryggen och inte välja den billigaste.
 
Tack för era svar! Ska kolla Rusta också! De största skillnaderna jag har sett mellan dem har varit axelbanden, där TNF och Everest har haft vadderade såna, medan McKinely:s har varit helt ovaderade!
 
Jag har NorthFace väska storlek L som nu kostar 1199 kronor http://www.naturkompaniet.se/Product/Product.aspx?id=68626

När en bekant skulle ut och resa för några år sedan bad han mig kolla vad som skiljde min NorthFace väska från den på Rusta som då kostade några 100 lappar

Det jag kommer ihåg nu var att det var ett enklare blixtlås på väskan på Rusta.

Men sortimentet på Rusta är nästan i klass med Lidl, vilket innebär att det som fanns för några dagar sedan nu mycket väl kan ha utgått ut sortimentet.

Det är bara att surfa in på http://www.rusta.se/ för att konstatera att kopian på NorthFace väskan inte finns nu. Men finns väskan i något färskt reklamblad så finns den kanske i närmaste butik.

Bild: sista väskan in i planet i Spilt.
Per
 

Bilagor

  • Väska Split IMG_1153.jpg
    Väska Split IMG_1153.jpg
    56.2 KB · Visningar: 3,856
Sist blir först

Sista väskan in i flygplanet blir den första ut ut flygplanet & det är ju skönt.

Dragkedjan på mina från Rusta är kraftig med gummiskydd över mot väta. Däremot tyckte jag att hållaren som man öppnar och stänger kedjan med var för tunn så jag klippte av den och ersatte den med en karbin istället.

Jag såg att outnet.se hade ett bra pris på TNF fast ännu billigare är visst XXL


Jag har NorthFace väska storlek L som nu kostar 1199 kronor http://www.naturkompaniet.se/Product/Product.aspx?id=68626

När en bekant skulle ut och resa för några år sedan bad han mig kolla vad som skiljde min NorthFace väska från den på Rusta som då kostade några 100 lappar

Det jag kommer ihåg nu var att det var ett enklare blixtlås på väskan på Rusta.

Men sortimentet på Rusta är nästan i klass med Lidl, vilket innebär att det som fanns för några dagar sedan nu mycket väl kan ha utgått ut sortimentet.

Det är bara att surfa in på http://www.rusta.se/ för att konstatera att kopian på NorthFace väskan inte finns nu. Men finns väskan i något färskt reklamblad så finns den kanske i närmaste butik.

Bild: sista väskan in i planet i Spilt.
Per
 
Först och först, säck för utrustningen har funnits länge och sjösäck stipulerades redan när man letatede efter Indien. Så tro inte att duffelbagen är någon ny svensk inovation.
Väskan däremot är en synnerligen gammal mänsklig uppfinning, hur man bekvämt bär till dem man respekterar och vårdar.
 
Det är väl ingen som har hävdat att den är en svensk uppfinning, eller har jag missat något?
Att TNF inte är ett svenskt företag är väl alla här medvetna om gissar jag.

OnT: Jag har everestsäcken och jag tycker att den håller bra kvalitet. Ska du tågluffa så se till att pröva den ordentligt innan köp bara, en klassisk tågresa innebär tung packning och hyffsat långa promenader, så ett bekvämt bärsystem är viktigt!
 
Everest

Jag kollar just nu på Everest sk drybag 40L. Jag tror den kan jämföras med en duffel bag. Den kan bäras som ryggsäck. Ord. pris = 499:- kampanj just nu = 99:- Jag köper, den ser ok ut. YKK dragkedjor.
 
Hej igen!

Stort tack för alla svar! Att man till och med fick en historialektion på köpet var en bonus! Det känns som att Everest skulle kunna konkurrera med NTF, de andra alternativen känns inte speciellt bra.

Danisko: Det var ett fantastiskt bra pris! Vart har du sett det priset? I butik eller på nätet?
 
Var det enbart 40L varianten som var på rea? Det är ju ett väldigt lockande pris, ännu mer lockande om det gäller fler storlekar!
 
Liknande trådar

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.