Damryggsäck för kortväxt

Hej!
Jag är 153 cm lång och behöver tips på en damryggsäck, som är lämplig för tågluffning. Tacksam för svar!
 
Jag och min sambo var och tittade på ryggsäckar i helgen för en kommande vandring i jämtland.

Utbudet är stort och mitt främsta tips är förmodligen som andra redan sagt många gånger "gå och testa i butiken". Kolla om du kan få öppet köp och testa ryggsäcken under 2 månad för att få bäst uppfattning om hur den passar just dig.

Vi fastnade båda två för en serie ryggsäckar från north face. De heter "terra" och finns i olika storlekar och även specifika dammodeller.

Något som tilltalade mycket var priset. 40 liters kostade 1000 kr och 60 liters 1500 kr. Jag kan ännu inte uttala mig om "man får som man betalar" men den känns väldigt skön och har du som sagt öppet köp kan du testa den ordentligt, och passar den inte så lämna tillbaka den.

Lycka till!
 
Tack för svaret!

Jättebra att jag har fått lite tips! Tack! I min stad, Falun, finns det inte så många affärer med ryggsäckar, men jag ska absolut be att få låna hem och prova. Det kan vara svårt att bestämma direkt i affären vad som känns bra. Jag hoppas hitta just det märket som du nämner.
Mvh/Mary-Ann
 
Haglöfs nya ryggsäck OXO går att ställa in med större spann än den förra, den finns i 55liter dam (q) och är smidig med bra funktioner för bla den typen av aktivitet.
 
Deuter.

Deuter Aircontakt är gjord för damer <175 cm,kan kanske vara ett alternativ.
Finns på naturkompaniet.


peter
 
Tack för svaren!

Jag har just provat Haglöfs Oxo och den verkar bra. Den har ett kraftigt midjebälte, som säkert kan vara användbart.Deuter Aircontact har jag inte hittat ännu och det är nog viktigt att prova först.
Mvh/Mary-Ann
 
Liknande trådar

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.