coverboots?

Hej

Jag skall ut och vandra i aug. och tänkte testa coverboots som jag lyckats snappa upp information om här på forumet, var köper ni dessa? Har själva inte hittat dem i de butikerna här i Malmö.
 
http://www.helsport.com/helsport/pr...2&entrypage=true&guid=1&lnodeid=4&pageid=5014

Bara benen kan ju vara en idé då man sparar 3 hekto? Men då går väl ett par regnbrallor lika bra?

Jag har dock aldrig fattat hur folk får tätt där nede. Jag har ett par lundhags pro och det är ju en massa klamrar och sånt i vägen, speciellt blir det ett "hål" där lädern veckar sig.

Man kan kanske ha över ett neoprenskydd som "jämnar till", ett sånt som annars används mot grus till flugfiskevadare?

Sedan drar man två resårspännen runt.
 
Jag går inte i kängor så jag lyckas nog inte heller täppa tätt med damasker, regnbyxor eller något annat. Att kunna dra ett par "påsar" över fötterna skulle vara så bekvämt, det tar sån tid när man skall byta till sandaler, torka fötterna efteråt o.s.v. å så är det ju lite kallt också :)
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
avslutatmedlemskap160620 Coverboots Kläder 11
OBD Coverboots Kläder 40

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.