Cho Oyo 2008

Hej!
Jonas heter jag och är intresserad av att komma över 8000 möh. Har bestigit 4 av 7 Seven Summits.
Nu var det lääängesen man var iväg och det börjar krypa i kroppen! Jag kommer att åka iväg och hoppas på att någon är sugen på att hänga med. Lägsta krav : måste ha varit uppe över 6000 möh samt kunna hantera stegjärn, rep och sele. Jumar kommer att användas på de fasta repen med det lär man sig snabbt hur det funkar.

Har tänkt mig att åka hösten 2008 eftersom vädret på berget är mest stabilt då.
Målet är toppen på världens 6:e högsta berg - Cho Oyo 8201 möh. Berget anses vara det "lättaste" över 8000 meter rent tekniskt sett. Jag har hittat några bra resebyråer b l a denna nedan :

http://www.nepalmakalu.com/exp_cho_oyu.htm

Kostar som mest 4200 $ (ca 30 000 kr) för all support från det man landar i Kathmandu fram till baslägret och mat där, ju fler deltagare destu billigare blir det. Ingår även 2 klättrande sherpas som teamet kan ha nytta av framförallt på toppdagen.

Detta är det klart bästa/billigaste alternativet jag hittat, annars brukar sherpas kosta runt 3000$ stycket för att ha med.
Hela resan inklusive flygresan lär landa på ca 45-50 000 kr.

Intresserad?

Kontakt : jonaldinho10@hotmail.com
0704-133091
 
8000 m topp

Jag ska försöka ta mig till peru i sommar och bestiga perus högsta berg huscaran 6768 möh och se hur det går, går de bra så finns intresset att följa med på en 8000 meters topp.
 
Liknande trådar

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.