Camp Ice runner?

Hej,

Skulle vilja höra åsikter om Camp Ice runner.
Tanken är att klättra vertikalt med dem, till stegjärnen har jag ett par La Sportiva Nepal.

Stegjärnen har ingen rem mellan tå-bygel och vristrem, vilket jag hade tänkt att montera i efterhand.
Kollade med Northstar, det skall visst finnas monopointkit till dessa, finns det någon med erfarenhet av att montera dessa på Ice runner?

Finns det fördelaktiga stegjärnsmodeller för La Sportiva Nepal?

Tack på förhand, Johan
Johan.Almquist@telia.com
 
Det borde väl funka bra. La Sportivas Nepal modellar är ju väldigt vanliga som isklätterdojjer och jag har sett alla möjliga stegjärnsmodeller på dem, så det finns väl ingen anledning till att de inte skulle passa.
 
Jag använder mina camp ice-runner till både ett par scarpa vega och salomon super mtn 9 utan några som helst problem. Byggde först om till monopoint mha låshylsorna som följer med, vilket gick kanon. Efter att ha nött ut dessa köpte jag monopoint-setet vilket var lättare (=superenkelt) att montera. Har använt gärnen på både glaciär och klass V-is och är helnöjd.

Enda problemet med gärnen var aluminiumbygeln som följde med från början och som alltför lätt gick sönder, nuförtiden levereras de dock med ett plastspänne som är funkis.
 
TACK!!

Hej!

Tack för svaren.
Jag fastnade för ett par Charlet Moser, grade 8, med Mono och dual kit.
Jag hoppas att det skall bli bra inför kommande äventyr i vinter. -Ibland avgör tillfälligheterna..

Mvh Johan
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.