Svensk återförsäljare av BDcobra och Kayland Ice Comp?

Är intresserad av att köpa ett par BD cobra och Kaylands nya Ice Comp sko- och stegjärnshybrid. Finns det någon återförsäljare för respektive produkt i Sverige?

Tack på förhand,
Carl
 
Ska förklara

Jag kan isklättra hyfsat bra, och funderar på att egna köpa prylar, problemet är att jag för stunden inte har någon att klättra med, så jag tänkte gå på isklättringskurs i åre. Min klättringskompis är nämligen i USA i år.
 
Nice

Hyffsat i denna kontext bör vara av formen "Stenmark var hyffsad på slalom"... :)

Det är Outside Scandinavia som tar in BD i Sverige. Alla butiker som normalt använder Outside som leverantör kan således ta in Cobror; 3800 pix stycket om jag inte mins fel.

Antar att du klättrat med Cobrorna? Själv tycker jag inte de är så bra att priset motiveras. När man köttar in spetsen rätt i klippan är det förvisso suveränt med kolfiber, men det vill man ju oftast undvika. Jag saknar "böjen" som finns på andra yxor, Cobran är ju ett par år och faktiskt ganska rak i skaftet. Men som sagt, kolfiber rockar ju...

Är det inte en lite udda kombination med superlätta stegjärnsskor och en yxa främst avsedd för mix? Hade förväntat mig en mer utpräglad tävlingsyxa till dessa skor, kanske en CM Quark Ergo?

Har du funderat på nya CM Dart och ett par riktigt lätta skor? Dart kostar ju bara 2200, men det är rätt mycket för ett par järn.

Lycka till med inköpen
/föhl
[Ändrat av föhl 2003-02-12 kl 08:57]
 
Jo

CM Dart verkar faktiskt väldigt bra också, och har självklart även funderat åt det hållet också. Tydligen ska kaylands ice comp även vara utmärkt för att lättra mixat. Man kan byta mellan 1 och 2 fronttaggar.

CM:s Ergo är också kandiderande, men verkar vara hopplösa på mix. Dessutom verkar BD:s viper vara riktigt spännande. Lättare än Cobra, mer böjda och med extra fang verkar de vara en fröjd att klättra leashless. Gillar dessutom designen och priset; 2000 kr.
 
Mix

Följde med en film i senaste nummret av Brant: det går skapligt att klättra mixat med Ergo vad det verkar...

Har själv Viper med Android leach som är lätta att klippa bort. Beställt fang. Återkommer med rapport :)

Min enda invändning mot integrerade järn är att det ofta är lite kallt och att jag lätt fryser. Så är det ju sällan den mixade leden börjar vid parkeringen. Anmars kan ju bli en utmaning :)

Hepp
 
Ergo

Bra att ergo verkar schyssta, beställde nämligen ett par i onsdags! Fick en hyggligt rabatterat pris st av sportextreme.com; 180 euro, dvs 1640 kr st. Totalt med frakt och allt blev priset 2100 kr st. Har jag tur får jag dem imorgon!!

Ska sova med dem under huvudkudden. Jag har hört att många isklättrare har sina yxor hängande på väggarna, blir dom inte påverkade av allt solljus?

Viper verkar också vara ett par klockrena yxor. Cobra tycker jag har lite slarvig finnish vid fästet av yxhuvudet.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Weyland Återförsäljare Vasque i Scandinavien Isklättring 2

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.