Buff

Hej, är ny på forumet och har försökt söka men inte hittat något konkret svar.
Jag är en person som alltid noggrant kollar upp saker innan jag köper dem om det så är ett tält eller en ask tändstickor..
Behöver en ny mössa till skidåkning, löpning, vandring etc. och funderar på en buff, har sedan tidigare en billig kopia jag fått från jobbet och den fungerade sådär ett tag men började tidigt "korva" upp sig i ändarna och går nu inte att använda längre, händer det även på riktiga buffar?
Och slutlgen, är det värt att köpa en i merinoull?
 
Provar nu att svara en tredje gång, kinesiskt internet är inte alltid stabilt!

Jag har många buffar av märket Buff, mina har aldrig krullat ihop sig så att de inte går att använda. Den ofållade kanten kan rulla ihop sig typ ett varv, men inte mer.

Jag har liten skalle, så ibland föredrar jag de modeller som kallas "dam" med lite mindre omkrets. Särskilt som halsduk tätar de bättre för mig.

Merinobuff har jag en, vet inte om de finns i "vanliga" storlekar nu? Min är både mycket längre och vidare än en vanlig, skulle inte funka som mössa. En av redaktörerna på Utemagasinet lyckades krångla ner hela sig i en, och fick en snygg tubklänning! Men den är skön, och snygg även till vardagskläder.
Se upp dock, min röda hade jättemycket överskottsfärg, bör tvättas separat. Har efter den tvätten en del rosa struqmpor och sport-bh, vanliga ullunderställ jag haft har aldrig färgat av sig så jag trodde inte merino-Buffen heller skulle göra det... skrev ett inlägg här på Utsidan som varning, för den som orkar leta via ett stabilare internet!

Addnature har ofta köp 4, betala 0, om du kan kompisköpa eller planerar bra presenter!
 
Jag har två merinobuffar och jag tycker det fungerar att ha dem som mössa men man får vika upp en kant eftersom de är så långa, så de blir inte lika smidiga som en vanlig. Om jag utöver hård fysisk aktivitet när det är kallt så har jag gärna merinon som en tubmössa, tack vare längden skyddar den bra samtdigt som ventilationen är bra.
Vid svinkallt väder är merinovarianten suverän om man behöver skydda munnen och ev näsan. En vanlig syntetbuff blir snabbt en isbit av fukten i utandningsluften och kyler mer än den värmer, merinobuffen kan ju bära mycket mer fukt och håller därmed värmen bättre.
 
Jag har tre buffar i syntet och en är alltid med på uteäventyren. Jag har två original och de är noppiga men annars funkar de som "köpes". När jag cykelpendlar till jobbet så har jag dem som hjälmmössa men annars har jag dem runt halsen oftast. När det bara är halvkallt så kör jag dem som pannband om mössa blir för svettigt. Rekommenderas.
 
har två-tre stycken buffar liggandes och det är ofta dem kommer till användning. när jag jobbar utomhus i minusgrader så är dem varma och sköna att ha runt halsen, hade på mig en när jag besteg kebnekaise.
 
Jag använder buffar ofta. Har fem originalbuffar samt en merinobuff från Haglöfs. Föredrar merinobuffen då den känns varmare nu på vintern även om jag andas igenom den, och tänker byta ut mina andra syntetbuffar mot ytterligare en i framtiden, men även de är väldigt bra i övrigt.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
salvion Bra BUFF sökes Kläder 17
MonicaKa Merino-Buff, varning för överskottsfärg Kläder 3
madir Leopardmönstrad buff? Kläder 0
Avrell Vilken Buff?? Kläder 15

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.