Bra cykelaffär i Malmö?

Har just haft världens sämsta dag. Det hela började med att jag igår körde av en eker när jag var i Genarp o tränade. Idag tänkte jag då fixa en ny eker o rikta upp bakhjulet.

När jag då gick in i närmaste cykelaffär (hojen) och frågade efter DT ekrar tittade snubben på mig som jag vore en utomjordning sen frågade han vad är det för något? Han hade bara cresents standard ekrar sa han. Då beslöt jag mig efter att ha kollat lite på internet att fara till Cykelmakarn på regementsgatan, hade kollat deras hemsida, dock hade tydligen denna butik upphört eftersom det nu låg en inredningsbutik där. Då skulle jag cykla till cykelmakarn på nobelvägen men när jag kommit till södervärn så exploderade bakdäcket på min gamla monark som jag använder i stan. Svärandes fick jag vända och gå hem.... UTAN EKER!

Finns det ngn bra affär med ett någorlunda sortiment i denna stad? Det är ju trots allt sveriges 3:e största!? Utbudet verkar ju minst sagt dåligt! Man skulle ju kunna cykla till Lund men nu står jag med ett vint bakhjul utan eker o standard hojjen har ett exploderat o uppfläkt bakhjul. Man känner ju inte för att slänga ut en 100 på tåg för att köpa en eker för 3kr.......

Glad för alla tips!
 
Cykel City vid Clemenstorget i Lund rekommenderar jag. Dels så har de ett mycket bra och brett sortiment när det gäller MTB och sedan så är de tämligen billigare.

/Kalle
 
Genarp

Fridhems är bra!
Brukar du cykla ofta i Genarp eller???
Ska köra Bockstensturen den 11:e maj
så det lär nog bli ett par mil ute
i Genarpsskogarna snart igen.


Finns det något annat bra ställe i närheten
av Malmö??

/J
 
Inte så ofta som jag vill!!!!! Eftersom jag inte äger någon bil blir det ju att ta cykeln dit och det är ungefär 3,2 mil så det blir ju 64km bara i transportväg.... Med andra ord tar en sån träningsrunda en hel dag. Dåligt med ställen annars här i malmö trakten, finns ju ingen skog! Det finns dock ett ställe vid Arrie där det finns lite småstigar och så, dessa kan man ju lägga ihop till en bana för eventuell intervallträning eller så...dock blir den inte många kilometer men man får väl köra desto fler varv :)

Annars brukar jag nöta ganska mkt asfalt i brist på närhet till stigar, blir dock på MTB:n eftersom jag är student o inte har råd att köpa mig en racer....
 
Cykelmakaren på nobelvägen är en sur, ignorant och snål gubbröv -rekommenderas inte!

Fridhems Cykelaffär finns på bakom Statsteatern också (Köpenhamnsvägen tror jag). Det är Malmös bästa mtb butik. Låt dig inte luras av den något slöa uppsynen hos personalen, de är mycket kunniga och hjälpsamma.

Behöver man hjälp utöver det grabbarna på Fridhem kan erbjuda så återstår bara Cykelcity i Lund...

För övrigt så bor jag i Malmö och tränar närmast inför bockstensturen. Brukar köra i Romeletrakterna och har plats för fler i bilen....

/Christian
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.