• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Bouldring i Dalarna?

Hoj!

Jag är en mycket grön bouldrare så jag är grymt sugen att komma ut och bouldra lite mer. Jag har varit in till KFUM hallen i Borlänge lite och skulle vilja ut på riktigt, så fort älgjakten i skogarna här uppe är över.
Har hört att det finns mycket bra ställen runt Falun där jag bor, så det vore skoj att ha nån att bouldra med så är du sugen, skriv nån rad vetja!
 
Halloj!

Bouldering är inte helt min grej men bättre det än ingen klättring alls... Jag är nyinflyttad i rättvik och vet inga bra stenar men jag tror det ska finnas några i trakten av rällsjön. Hänger gärna på nångång!

Cheers, Sara
 
Ok!

Ne, jag vet inte om bouldring e min grej heller, men det ser grymt roligt ut. Ja skulle vilja klippklättra, men just nu e allt jag äger ett par skor, men eftersom jag e med i dalaklätterklubb så får ja låna grejer av dom, så vi kanske skulle ta en klättring istället då?
Men som sagt, de e lite mycket gubbar med gevär i skogarna nu.
Inomhusvägg? Har ni sån i Rättvik?
 
jag vet inte ens om det finns nån innevägg i rättvik, brukar åka till mora men det är ju lika långt till borlänge så jag kan lika gärna åka dit.

jo problemet med uteklättring e ju prylarna... jag har ju tex inget rep... å nu börjar det kyla på lite med, det ska visst snöa i morrn säger de!! Så om det inte blir nån jättefin soldag så går jag nog i klippide tills våren och satsar på inneväggen istället, hör gärna av dig om du ska dit!
 
Om du/ni vill bouldra/ klättra på klippa men inte vet riktigt vart ni ska kan jag rekomendera denna länk: http://www.dalaklatter.org/klippor/
Då får man lite koll på vart det finns klippor osv...

Stennäset 1 och 2 är ju att rekomendera.
Från Falun kör väg 80 mot Rättvik. Ungefär 3 km utanför Falun vid det första kalhygget ( det är nog dock rätt igenväxt nu) på höger sida, finns en P-skylt med tillhörande rastficka, tvärs över vägen finns en grusplan parkera där. Promenera sedan över vägen och upp på hygget ser du blocken.
Fält 2: 1.5 km förbi fält 1. Den sista av grusvägarna på vänster sida innan området Bergsgården. Åk över järnvägen och parkera. (Vägbeskrivningen är tagen från en sida på nätet =)

Det finns även 2 ställen till. Blocklands och Jungfruberget som är beläget vid falun.

Lycka till! =)
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.