Bort från civilisationen i mellansverige

Funderar på att bilen från Norrköping och åka ett par timmar dit civilisationen börjar avta. Men vart tar jag sikte mot där man kan hitta stigar att vandra på några dagar utan allt för mycket vägar och bebyggelse?

Jag gjorde Fulufjället över midsommar vilket var underbart men lite väl långt dit för en torsdag till söndag.

Spelar ingen roll om det är en tur på tre dagar i streck eller ett område med dagsutflykter och min skåpbil att sova i som bas.
 
Gyllbergen strax utanför Borlänge. Stort naturområde med vandringsleder men långt till vägar på många ställen.
Mycket vacker natur, dessutom har alla våra stora rovdjur siktats, inklusive djärv.
/P
 
Gyllbergen låter riktigt intressant så om jag inte far dit redan till helgen så blir det helt klart ett besök vid senare tillfälle.
 
Funderar på att bilen från Norrköping och åka ett par timmar dit civilisationen börjar avta. Men vart tar jag sikte mot där man kan hitta stigar att vandra på några dagar utan allt för mycket vägar och bebyggelse?

Jag gjorde Fulufjället över midsommar vilket var underbart men lite väl långt dit för en torsdag till söndag.

Spelar ingen roll om det är en tur på tre dagar i streck eller ett område med dagsutflykter och min skåpbil att sova i som bas.
Kolla var det finns skog, och var det finns stigar...sätt upp rimliga mål, som att gå till en sjö, upp på en höjd. Bara att kolla en karta och göra. Ibland är det ganska nära till lugnet och ron.
 
Glaskogen här i Värmland är ett stort naturområde med vandringsleder. Och det finns många vindskydda att sova i.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.