Borra hål i bladen?

Har funderingar på att fästa Masselottes (bladvikter) på mina nya quadblad till Petzl Quarks, eftersom jag plockat bort de dumma verktygen. Är ute efter lite fetare swing, men med bibehållen balans i yxen.

Thing is, att då måste jag borra hål i bladen, då dessa icke kommer förborrade (såsom de till nya yxmodellerna)

Låter detta sig göras? Någon som dristat sig till liknande galenskaper med gott eller uselt utfall?

Alternativet är ju att köpa en hammare till. Då får man jämvikt och tyngd, men jag inbillar mig att de kommit nåt på spåren med de där bladvikterna, att det är bättre att ha tyngdpunkten långt fram på bladet.
 
Kolla runt lite på den här killens blogg. Han har gjort samma modifikation om du letar runt lite. Och precis som du säger så hävdar han att svingen blir bättre om vikten sitter längre fram. Om du borrar, se bara till att använda mycket skärvätska, du vill inte tappa härdningen i stålet.

http://coldthistle.blogspot.com/
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Hur skall bladen dras ur isen? Isklättring 4

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.