Black Light

Hej,

Någon som har erfarenhet av denna kolfibertolkning av grönlandspaddeln? Björn (Thomasson) skriver ganska positivt om den på sin hemsida.

Edit: Länk

http://www.blacklightpaddles.com/

/Mats

Hej!

Jag har provat Blacklight pagajen. Det absolut första man slås av när man får paddeln i handen är vikten. Den väger nästan ingenting. Det andra man slås av är finish och kvalitetskänsla. Paddeln kräver lite mer av sin paddlares teknik, men ändå inte på något sätt oöverkommligt. Med lite tillvänjning så går paddeln rent och tyst. Blacklightpagajen känns något högre utväxlad jämfört med min Arrowpagaj i kolfiber. Arrowpagajen är också enligt min mening lite snällare mot den ovane.

Något som mig veterligen är unikt med Blacklightpaddeln är dess tunna kanter. Personligen hade jag önskat att dom inte var fullt så vassa. Jag tycker att man förlorar lite av den där unika fina och mjuka känslan som det är att hålla i en pagaj.
Blacklight har också en egenskap som jag tror kommer att tilltala en del är att den är delbar. Mycket praktiskt även om jag själv föredrar one piece av estetiska skäl.

Något som jag tror att de allra flesta ser som ett litet minus i kanten är priset. Blacklightpagajen är nästan dubbelt så dyr som Arrows dito. Är paddeln värd prisskillnaden? Det kan nog bara du avgöra efter en provpaddling.

Peter/Havspaddling.blogspot.com
 
Kung

Blacklighten är kung. Jag köpte en av de första förra sommaren och som sagt, kung. Den är lätt, det går fort, det är roligt och jag tror faktiskt att det kan vara världens lättaste paddel. Jag har inte hittat någon lättare. Dessutom så är Sara Wagner bra att ha att göra med.

Jag köpte den för att jag fick lite axelproblem med min tjocka plattpaddel (Werner). Hade alltså ingen grönlandsvana. Bytet gick mycket smärtfritt. Känner du dig rik, go for it!


/Petter
 
Black Light ser fin ut men galet pris. 6 papp för en svart pinne :)

Arrowen var väl närmare vad jag skulle kunna unna mig, men ingen info om längd och om den är delbar eller ej? ("finns i två storlekar, Nordic I och II." var ju lite kryptiskt)
 
Liknande trådar

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.