Bear&Water Flash och Nelo Viper 55 klass a

Hej...
Vad har ni att säga om dessa kajaker?
Går i köpetankar och har funderingar på någon av dem..
Längre turer,plattvatten,svårigheter,något man bör tänka på osv...

Mvh
Therese
 
Bear and water osv

Bear and water har jag erfarenhet av. Känns lättdriven. Trång i sittbrunnen så det är svårt att jobba med benen. Om man nu inte ändrat på det sen 2008 är glasfibern sprutad i formen i stället för de vävda mattor som andra använder. Det gör den mycket känslig för stötar som du exempelvis kan få i en fors.
Köp du hellre vipern som är ett säkert kort eller varför inte viper surfski så slipper du ösa ur vatten om du går runt.
Vill du ha samma typ av kajak men klara lite gropig sjö och ha med lite packning så är Lettman streamliner ett alternativ. Den delar en nackdel med Bear and Water att den inte har vattentätt skott fram. Det gör att, trots att jag har luftblåsa fram, får in väldigt mycket vatten när jag exempelvis tränar självräddning. Om jag är långt från land får jag pumpa väldigt länge för att få ur allt ( om det inte finns någon annan i närheten som kan hjälpa mig tömma ur det förstås).
Zedtec och Vajda har också kajaker i samma klass men de har jag inte provat.
 
Jag har en pågång,men var in på blocket och såg den andra och ville höra vad ni hade att säga om dem båda...ska prova Nelon men den ser så rätt ut i mina ögon :)
 
Liknande trådar

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.