Årets Kalle Anka

Är det nån som läst Prylguiden i senaste Outside(den svenska). Jag uppmanar alla att göra det och leta mer eller mindre komiska felaktigheter. Jag kan lova att det skapar viss munterhet hos den uppmärksamma läsaren.
/Thomas J
 
Jag tänkte snarare på såna här kloka ord:
"Fyllningen består till 95% av dun och 5% fillpower 700". Det finns fler exempel för den som orkar leta.
/Thomas J
 
TJA; sa:
Jag tänkte snarare på såna här kloka ord:
"Fyllningen består till 95% av dun och 5% fillpower 700". Det finns fler exempel för den som orkar leta.
/Thomas J

Dessutom anges priset för säcken (LIM 12) till 1200 kr. Inte illa för en dunsäck med så avancerad fyllning som fem procent av syntetmaterialet Fillpower 700+. (Den kostar 3500)

Samma prao-elev måste ha beskrivit säcken bredvid: "fylld till 90 procent med dun. Resterande tio procent består av Dryloft syntetmaterial." :D

Påminner om en gammal Naturkompanietkatalog från den tiden de var som pocketböcker: "Jackan är tillverkad av tre lager Gore-tex-membran" eller nåt i den stilen.

Dessutom har samtliga foton på Outsidetorget skärmupplösning, vilket skär i mitt formgivarhjärta.
Där rök förtroendet för denna tidning...

/Martin, som precis fick tidningen på sitt skrivbord av en kollega.
[Ändrat av Nordesjö 2005-01-07 kl 13:46]
 
Hela den prylguiden tar ju lätt priset som den stökigaste någonsin. Vissa delar av den kan man inte ens se produkten. Allt är helt rörigt och det ser ut som om någon kastat alla produkter i en enda stor hög. Då syftar jag främst på "Vinter" avdelningen.

Nej, tidningen blir bara sämre för varje nummer.

/
 
Liknande trådar

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.