Arc´teryx Gamma SV

Hej

Er der nogle der har erfaring med Arc´teryx Gamma SV
jacket? Den ser utrolig rå ud, er svine dyr, men er den god som isolering, hvor vandtæt er den, hvor vindtæt er den? kan den overhovdet bruges til noget?

Godt nyt år Sverig
Hilsen
Peter
 
Den är suverän

peterjensen; sa:
Hej

Er der nogle der har erfaring med Arc´teryx Gamma SV
jacket? Den ser utrolig rå ud, er svine dyr, men er den god som isolering, hvor vandtæt er den, hvor vindtæt er den? kan den overhovdet bruges til noget?

Godt nyt år Sverig
Hilsen
Peter

Tjena Peter!

Jag har en Gamma SV sedan ett par månader och jag är grymt nöjd. Köpte byxorna förra säsongen som jag använde främst när jag klättrade is, men nu har jag dem till det mesta. Gamma SV kläderna är sköna att ha på sig då de är stretchiga och mjuka. De är mycket slitstarka och är vind- och vattensäkra. Har dock inte använt de på hösten, så jag kan inte ge ett definitivt svar på hur det är med vatentätheten, men för vinterbruk duger de alldeles utmärkt. Om man vill ha ett mer allmänt uteplagg är de nog inte att rekommendera, men om man vill ha ett tajt, starkt och följsamt plagg (idealiskt vid klättring) så är de grymma!

Lycka till
 
Vattentätt !

Hei !

-De funkar även i ösregn när jag cyklar till/från jobbet. Jag har använt mina Arcteryx byxor hela hösten och vintern utan problem.
Kolla de Svenska priserna nästa gång du kommer till Tierra (Sthlm.) Jag vet inte hur mycket det skiljer, men de är duktigt dyra här med.

Mvh./ Martin
[Ändrat av masc 2002-03-13 kl 15:01]
 
Superjacka!

Har använt min jacka till det mesta. Den klarar inte ihållande ösregn men står emot hyffsat mkt väta. Men det som är bra med denna jacka är ju dess förmåga att funka till allt. Om jag kör en alpin klätter tur använder jag bara den här jackan o ett underställ. Jag behöver aldrig hålla på med byte av plagg då den andas överlägset skalplagg. Än fast man svettas ymnigt i den så håller man sej utomordentligt torr i den. I ryggsäcken har jag endast en skaljacka om det skulle bli riktigt busväder. Snö fastnar inte i yttertyget som det kan göra på en fleecejacka med windstopper. Att den är otroligt skön o mjuk med sin stretch är en härlig bonus.

Nu har ju klättermusen o mammut liknande jackor i samma material fast billigare som jag tror funkar lika bra.
Powershield som används till dom här jackorna är verkligen framtidens material!

Satsa på en sån här jacka säger jag bara!
 
Liknande trådar

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.