Antenn telefon

Jag har en telefon som det går att lyssna på radio med, dock måste hörlurssladden vara i då den fungerar som antenn. Oftast lyssnar jag genom högtalaren, men då tycker jag hörlurarna är lite i vägen. Det jag undrar är om det går att klippa av sladden, kommer det att funka då? Kanske finns någon bättre lösning?
 
Hörlurskabeln används som antenn , så det enda du kan göra är att knipsa av lurarna..i ändan..

Våglängden där nere är på 4m(80Mhz), det krävs en hyfsad antenn i jmf mot 900/800/2100Mhz som din telefon använder - där det räcker med decimeterlånga saker inne i telefonen
 
Dock finns det ju de som lyckats.

Nokia 5030 XpressRadio är den första Nokia-telefonen som har en inbyggd FM-radioantenn så att du kan lyssna utan ett extra headset. Stil och nöje förenas i Nokia 5030 som är Nokias första telefon med inbyggd radioantenn. Därmed behöver du varken hörlurar eller externa högtalare för att lyssna på radio. Telefonen har en klassisk radiodesign på baksidan där du når radion via ett enda knapptryck.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.