Aldrig seglat och söker seglarskola

Nästa sommar funderar jag på om det finns någon seglarskola för hela familjen. Är det någon som känner till något liknande.
 
Tips på seglarskola

Det bästa är om man får möjligheten att segla med familjen tillsammans med någon god vän. Träning på seglingens grunder i alla former av väder är att föredra. Vidare bör segling först om främst tränas i en jolle. Om man inte behärskar jollen (som ger utmärkta seglingskunskaper) kan osäkerheten komma på den större båten.

Tips: Köp en begagnad Laser eller Trissjolle samt segla i en klubb där du kan ta med familjen utan att behöva köpa egen båt.

Jag har seglat (och rott) över oceaner och har mer än 25000 nm i loggboken. När jag skulle låta min flickvän lära sig att segla valde jag ABC-seglarskola i Sthlm.

Flottans seglarläger på Vitsgarn och Märsgarn (utanför Berga örlogsbas) är MYCKET bra för barn med mycket segling, båtvård, navigation och sjöregler!
 
STFs vandrarhem på Tjärö i Blekinge ordnar kurser för barn och för vuxna. Vill minnas de genomförs parallellt under samma vecka, så det skulle stämma med dina behov.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.