Addnature överraskar positivt

Oftast när man skriver om butiker och leverantörer så är det när man har blivit dåligt bemött och vill klaga. Därför tänkte jag för en gångs skull skriva nåt när jag blivit riktigt bra bemött:
Jag fick som en klump i magen när jag insåg att Posten hade slarvat bort mitt paket från Addnature, som redan var betalt. Inte fasiken hade jag tid att vänta på att Posten och Addnature skulle reda ut vad som hänt. Jag ringde till Addnature för att höra om de kunde få iväg en ny beställning och om vi kunde reda ut strulet senare, efter semestern. Den trevliga killen på Addnature förstod mitt dilemma och lovade att få iväg ett paket med samma grejor under förutsättning att jag lovade att höra av mig om det gamla paketet plötsligt dök upp (vilket tydligen händer i drygt hälften av fallen). Addnature tog alltså risken att bli blåst av mig för att jag skulle slippa strulet med att betala en ny beställning och få ligga ute med pengar medan Posten skulle reda ut vart det första paketet tagit vägen.

Sånt där gillar jag. Företag som kör en sån policy kanske blir blåsta en eller annan gång av nån idiot, men jäklar vad de kammar hem poäng från mig.
 
Det är service!

Skönt om svenska företag börjar fattat att det betalar sig i längden än att de ska gnata och räkna ören. Jag har själv endast upplevt liknande handlande från utländska företag, senast Amazon.uk, som när mitt paket kom på avvägar genast återgäldade transportkostnaden för det första paketet, skickade ett nytt paket med gratis transport samt bad om ursäkt för att de sjabblat, jag påtalade faktiskt att jag eventuellt gjorde ett fel när jag fyllde i beställningen men de bad om ursäkt lik väl. De frågade aldrig om någon som helst försäkran från mitt håll utan trodde att jag var ärlig utan omsvep. Jag har handlat där 3 ggr till sedan dess.
 
Addnature har alltid givit mig exemplarisk service och det är därför jag handlar nästan alla mina grejer där. Reklamationer t.ex. har de fått se lite väl ofta från mig sista tiden tycker jag men det är för att jag är i full fart nu under sommaren och tär mycket på min utrustning. Inte en enda gång har det varit några problem att bli väl bemött vare sig i butiken eller per mail när man samtalar om produkter och reklamationer.

Som exempel kan nämnas att jag köpte en Optimus Crux från AN nu i början av sommaren. Av någon anledning ville den aldrig släppa ut gas för mig och trots flera besök till butiken med brännaren, samt efter inskickning som reklamationsärende, så lyckades de anställda få igång brännaren utan problem, men inte jag... märkligt.

Det som är riktigt glädjande (och förvånande, för jag förväntade mig inte att få reklamationen godkänd under rådande omständigheter) var att en av reklamationsansvariga berättade att han inte kunde se något problem på brännaren, efter ett telefonsamtal där jag beskrev det akuta behovet av att ha en pålitlig brännare till helgen så tvekade han inte att kvittera mig en helt ny Crux-brännare att hämta ut i butiken samma dag.

Där har vi bra service och kundunderhåll! Fortsätt med samma underbara service Addnature för det kommer ni tjäna något enormt på i längden :)
 
Plus 1!

Jag instämmer till fullo! Jag råkade av en händelse betala för mycket för ett par skor hos AN nyligen (konstig historia), men butiken redde ut det snabbt och enkelt när jag kom tillbaka (trots att jag rent teoretiskt hade kunnat blåsa dem på 200 kr, men säljaren valde att lita på mig). Cred!
 
Addnature är Sveriges bästa webb butik för outdoorgrejor. Stort utbud, lättanvänd webbsite, bra priser, snabb leverans. Sorry Naturkompaniet, ni är inte ens i närheten.
 
Kan bara hålla med...

Det har blivit en annan order genom åren och det har funkat klockrent hittills, de gånger det har strulat har de alltid löst det på ett strålande enkelt sätt.

Jag har köpt en del Klean Kanteen rostfria vattenflaskor av dom, i somras sprack plötsligt en av dem, det ser ut som om det finns en svets längst ner där botten är fäst i flaskan som sprack.

Trots att Klean Kanteen bara har ett garanti, och flaskan är två år gammal bytte de ut den utan snack - schysst agerat tycker jag!

Sen kan man ju fundera över Klean Kanteens kvalitet och garantipolicy, jag har använt min flaska försiktigt och de är lite svårt att acceptera att en rostfri flaska i den prisklassen plötsligt ska börja läcka... Men, Addnature är ju den jag har handlat av och de skötte det strålande!
 
Impad!

Det var ett imponerande bemötande måste jag säga. Om den aktuella killen på Addnature är representativ för hela företaget, då lär konkurrenterna få se upp!

LarsÖ
 
Har också handlat av dem på webben både till fullpris och rea, kan inte annat än att hålla med om god service, snabba leveranser och inte minst snabba svar om man undrar något!
 
Oftast när man skriver om butiker och leverantörer så är det när man har blivit dåligt bemött och vill klaga. Därför tänkte jag för en gångs skull skriva nåt när jag blivit riktigt bra bemött:
Jag fick som en klump i magen när jag insåg att Posten hade slarvat bort mitt paket från Addnature, som redan var betalt. Inte fasiken hade jag tid att vänta på att Posten och Addnature skulle reda ut vad som hänt. Jag ringde till Addnature för att höra om de kunde få iväg en ny beställning och om vi kunde reda ut strulet senare, efter semestern. Den trevliga killen på Addnature förstod mitt dilemma och lovade att få iväg ett paket med samma grejor under förutsättning att jag lovade att höra av mig om det gamla paketet plötsligt dök upp (vilket tydligen händer i drygt hälften av fallen). Addnature tog alltså risken att bli blåst av mig för att jag skulle slippa strulet med att betala en ny beställning och få ligga ute med pengar medan Posten skulle reda ut vart det första paketet tagit vägen.
Sånt där gillar jag. Företag som kör en sån policy kanske blir blåsta en eller annan gång av nån idiot, men jäklar vad de kammar hem poäng från mig.

Ersättningspaketet som Addnature skickade anlände dagen efter telefonsamtalet så jag fick allt jag behövde till fjällvandringen. Någon vecka efter att jag kommit hem från vandringen hade tydligen Posten hittat det första paketet och jag kontaktade Addnature som fick det tillbaka.
Lyckligt slut alltså och som sagt en massa pluspoäng till Addnature. Tänk om alla handlare kunde köra den där stilen!
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.