Stoppa piratimporten

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Guest

Gäst
Jag önskar att vi får ett slut på denna allt mer tilltagande piratimport som tyckes bli större och större. Är det inte fräckt mot Trapper och Point Teamet att fara över Östersjön och köpa mer eller mindre piratkopierade kajaker. Vet ni vad det kostar att ta fram dessa innovationer?. Tullen är informerad och de ser inte med blida ögon på denna ibland ganska olagliga verksamhet.

Behovet av att stärka våra Svenska kajakleverantörer är påtagligt stort och vi bör alla fråga oss om det inte är värt att få:

1. Riktiga garantier
2. Toppbyggda kajaker (OBS!, TESTADE)

Ingen inbillar sig väll att leverantörerna tar ut några stora marginaler på denna handel. Sist vill jag påminna om att 12.000 - 16.000 kr inte är mycket pengar och då i synnerhet inte för en kajak i glasfiber. Har man inte råd att köpa kajak från våra Svenska tillverkare skall man avstå eller hyra fram tills dess att man tjänar mer pengar.

Hjälp kajak Sverige att växa!!!
 

Guest

Gäst
Tack Ute Magasinet

Tack till Utemagasinet som stoppat alla piratimport annonser!!!. Vad jag kan se i tidningen så jobbar man bara med godkända och väletablerade företag.
 
eeeuhm

Är inte dom flesta märken importerade?
jag tänker på bla P&H , Knoydart, Kajaksport
vilka borde representera en väletablerad
kajaktillverkning med mycket högkvalitet.

Om nu trapper har så usla kajaker, så kanske
dom skulle flytta tillverkningen från Hallstahammar
till annat land för att öka kvaliteten men
inte priset. Vilka mer än VKV och trapper tillverkar
i sverige? jag tänker på att utbudet av kajaker
blir ju närmast begränsat om vi bara ska använda
två eller om det nu finns tre-fyra mindre tillverkare för hela kajaksverige.

bara en tanke
//Jonas
 
Hmm..

Ja du Thomas... Jag antar att ditt inlägg är tänkt att vara ironiskt.. Problemet är bara att ironi inte alltid går fram så bra i skriven form på ett diskussionsforum.

Sedan är det ju rätt lustigt hur många "provocerande" inlägg som skrivs av helt nyregistrerade medlemmar. Det kan väl inte vara så att det är samma person som dyker upp i olika skepnader...?
 
nytt troll

Man skulle kunna gå in o bemöta Thomas Öst inlägg på många olika sätt men det blir nog bara en ny troll-grej.
 
Bort med pöbeln!

skrev:
Sist vill jag påminna om att 12.000 - 16.000 kr inte är mycket pengar och då i synnerhet inte för en kajak i glasfiber. Har man inte råd att köpa kajak från våra Svenska tillverkare skall man avstå eller hyra fram tills dess att man tjänar mer pengar.

Hjälp kajak Sverige att växa!!!

Precis! har man inga pengar ska man hålla sig
innomhus. Och skämmas! Det är fult att vara
fattig! Låt oss slippa katter bland oss
hermeliner. Om vi inte aktar oss kan det bli
som med golf och tennis: folksporter! Usch!

P.S. Varför står det inget namn på den som
startade inlägget?
 
Precis som lite ovan nämnt så är nog denna tråden skapad för att provocera, då debatten och trolljakten drog igång så kände nog trådskaparen av det var bäst att deleta sig själv.. Därför skall nog tråden ses som en provocation.

[detta är endast spekulationer]
 
FJS90/91; sa:
Precis som lite ovan nämnt så är nog denna tråden skapad för att provocera, då debatten och trolljakten drog igång så kände nog trådskaparen av det var bäst att deleta sig själv.. Därför skall nog tråden ses som en provocation.

[detta är endast spekulationer]

Det är administratören som tar bort oseriösa användare, efter tips från andra användare.
 
KLAGER; sa:
FJS90/91; sa:
Precis som lite ovan nämnt så är nog denna tråden skapad för att provocera, då debatten och trolljakten drog igång så kände nog trådskaparen av det var bäst att deleta sig själv.. Därför skall nog tråden ses som en provocation.

[detta är endast spekulationer]

Det är administratören som tar bort oseriösa användare, efter tips från andra användare.

Så kan det nog vara, men i detta fall är det nog skribenten själv som har avregistrerat sig, för så oseriöst var väl inte hans inlägg..
 
Är inte Points kajaker ...

...importerade från Estland? Trodde jag, men jag kan ha fel. Det har jag ofta :)

Marginalen borde vara rätt stor med tanke på att kajakn kostar 5000 i Tallin och 10 000 i sverige.

/H
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
kennet_arvidsson Stoppa piratimporten? Paddling allmänt 1
thureb Stoppa eskimåsväng Paddling allmänt 12
Fibbe Stoppa USA-imperialismen Paddling allmänt 16

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.