Armstrong dopad?

tigertamjaren; sa:
Vore jäkligt kul med lite hard-core facts. Om nån har såna att bidra med alltså.

Tjosan.

Det är ganska lustigt,han har testats om och om igen utan att de har hittat något,då misstänkliggörs han med något annat fuffens.
Jag skiter fett i Armstark,men dessa tendenser och andra snarlika börjar dyka upp för ofta för att det ska vara lustigt.
Det är lättare att förminska någon än att förhöja sig själv,vad fan är det för attityd.


peter
 
tigertamjaren; sa:
Det blir ju med nödvändighet rätt mycket spekulation i en sån här tråd. Vem vet, kanske har Den Ensamme Stjärnan faktiskt bara ätit mammas köttbullar och sköljt ner dem med Vitargo. Men är man cykeldiggare och har något sånär ordning på hjärncellerna måste man ju ändå fråga sig om det ens är tänkbart att han INTE har dopat sig på TdF under de gångna åren. För om vi utgår från att han varje år har mött konkurrenter som har tränat ungefär lika bra som han och som dessutom har dopat upp formen några snäpp, hur kan han då ha slagit dem alla utan att ha dopat sig???

Han kanske bara är bäst?
 
tigertamjaren; sa:
Ping-Pong, upphovet till den här tråden är ju det faktum att ett av världens ledande forskarteam på doping faktiskt HAR hittat nåt i herr Armstrongs prover.
Njae. Tidningen L'Equipe påstår att det har hittats spår i några av hans prover men det är långtifrån samma sak som att man med säkerhet kan säga att han varit dopad.
Glöm t.ex. inte att man påvisat ett antal brister i EPO-testningen genom åren.
Den viktigaste anledningen att tvivla (stenhårt) är dock att L'Equipe är en tidning som extremt gärna vill "hitta" (på?) saker som är negativa för Armstrong...
Utöver det så finns det ett antal andra besynnerligheter i hela historien som L'Equipe knappast vill (eller vågar?) försöka klargöra.
[Ändrat av haskell 2006-01-24 kl 13:04]
 
tigertamjaren; sa:
Ping-Pong, upphovet till den här tråden är ju det faktum att ett av världens ledande forskarteam på doping faktiskt HAR hittat nåt i herr Armstrongs prover.

Jo,EPO har han ju erkänt att han fått,men frågan är ju hur länge effekterna av en sådan behandling sitter i.Dessutom kan han ju faktiskt ha en hög nivå av röda blodkroppar från grunden,det är väl det man mäter (om man inte har nån ny metod) istf spår av en substans.Det var det som hände Finnarna i Lahtis,alla stängdes av,men vissa frikändes senare.


peter
 
Killar, inget nytt i sak. Jag tar mig som sagt var bara uttryckligen friheten att resonera / spekulera helt fritt utifrån mer eller mindre säkra fakta. Inget att yvas över tycker jag. F.ö. har jag alls inget emot vare sig Armstrong eller hans hund Rex. Sportvärlden behöver stjärnor med lyskraft och säga vad man vill om killens humör, men lyskraft har han.

När det gäller att "ett av världens ledande forskarteam på doping faktiskt HAR hittat nåt i herr Armstrongs prover" kan ni säkert detta lika bra som jag. LNDD utförde dopingtesterna och gick i god för dem, WADA stod till förfogande med dokument som knöt ihop urinprov med person, L´Equipe gick ut med historien. Därav denna tråd alltså... ;)

http://www.cyclingnews.com/news.php?id=features/2005/privacy_and_ethics

[Ändrat av tigertamjaren 2006-01-24 kl 13:55]
 
Sicken gräslig smörja! ;)

Annars är väl det mest inttressanta sen sist att stackars hunden Rex nu blir av med sin älskade Matte när Sheryl och Lance går skilda vägar. Som nån klok person sa, han hade väl inte "bollarna" för att gå vidare.

233478.jpg

Och så var de bara två...
 
På tal om Lance... jag råkade få "Every second counts" i födelsedagspresent för ett tag sen, på orginalspråk. Har bara läst ett tiotal sidor av boken (som han skrev mha spökskrivare). Det är inte de stora tankarnas man som vunnit 7 TdF... :)

/Håkan
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
KLAGER Lance Armstrong through a physiological lens Långcykling 2

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.