Gissa position

Utsidans längsta tråd!

Roade mig med att kolla igenom alla olika forum för att se om detta inte var utsidans längsta tråd 1091 svar. Och så var fallet. Tätt följd av tvåan "Dagens aktivitet?" i forum "Övrigt" med 974 svar.
Härligt att tråden lever fortfarande!!!

Vi ska förbli längst eller hur. Därför ger jag mig i leken igen med två nya bilder:
quiz18.jpg
Vilken topp är detta?

quiz19.jpg
Vilken dalgång ser vi här?

Lycka till! ///Claes
Nygårdhs irrfärder i Fjällen
 
Ah, då säger jag att det antingen är vid jökelbäckarna från Helagsglaciären eller nånstans längs vandringsleden mot Sylarna nära Helagsstugorna?
Ja, i grytan under Helagsglaciären på väg upp till toppen. Helagstoppen är faktiskt den högsta jag har varit uppe på, men man känner sig ju inte så häftig när man trängs med tre barnfamiljer där uppe.
 
(Nygårdhs nr 18) Vuojnestjåhkkå från öster?
Japp! stämmer bra det. Det är Vuoinestjåhkkå med Vuoinesjiegna till höger och sedan Spika kammen bredvid den. Kortet är taget från "sadeln" strax söder om toppen på Vuoinesvárásj.

Bra jobbat!
Jag har ett par bilder till i pipeline men dom är hemma så det får vänta till ikväll.

Ha de' ///Claes
 
4:an visar utbuktningen av Aliseatnu strax öster om Bieggaluoppal, med nischdalen Bieggariehppi bakom. Moarhmmáčohkka längst bak i bild.

Angående min egen bild kan nämnas att den stammar från mina hemtrakter...
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Bandersson Finns det ett problem med ”Gissa position”? Fjällvandring 15
tbergman Gissa Abrahamsson Fjällvandring 9

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.