Stort knivintresse - välj din favoritkniv

Ja den blev rätt bra alltså. Förutsatt att eggen jag ska lägga på håller bra, så kommer den nog befodras från testkniv till user. I så fall textured g10 och kydex.
 
Ja det här känns bra. Enligt schema så bör den ligga på 62 Hrc. Men klart det hade varit kul med en Rockwelltestare, som jag misstänker att du syftar på! De är dock tokdyra, men visst efterhand blir det möjligen en sådan. Men det viktigaste är att man får till en bra och hållbar egg, inte Hrc på mäturet.
 
Ja det här känns bra. Enligt schema så bör den ligga på 62 Hrc. Men klart det hade varit kul med en Rockwelltestare, som jag misstänker att du syftar på! De är dock tokdyra, men visst efterhand blir det möjligen en sådan. Men det viktigaste är att man får till en bra och hållbar egg, inte Hrc på mäturet.

Korrekt. Egna användarupplevelsen är det viktigaste. Det är en riktigt jäkla bra set-up du har fått till, härligt att se
 
Skaffade mig ytterligare en liten nyckelknippevictorinox i veckan. Den färg jag var ute efter fanns inte i de tre butiker jag var i så det fick bli en vanlig röd manager.
Nån av expediterna påstod att det finns 500-600 modeller av fickknivar från VIctorinox.

Thure
 
Skaffade mig ytterligare en liten nyckelknippevictorinox i veckan. Den färg jag var ute efter fanns inte i de tre butiker jag var i så det fick bli en vanlig röd manager.
Nån av expediterna påstod att det finns 500-600 modeller av fickknivar från VIctorinox.

Thure

Det är dessa knivar man använder mest, utan tvekan. Trevligt!
 
Skaffade mig ytterligare en liten nyckelknippevictorinox i veckan. Den färg jag var ute efter fanns inte i de tre butiker jag var i så det fick bli en vanlig röd manager.
Nån av expediterna påstod att det finns 500-600 modeller av fickknivar från VIctorinox.

Thure

Bara att sätta igång och samla :) Victorinox är ett av de där självklara märkena, extremt positivt laddat varumärke. Har 3-4 stycken bara, men de har stått upp oerhört bra givet den extensiva användning de utsatts för
 
Ja Victorinox är alla tiders. Hade med deras Cheese Knife på semestern nyligen. Perfekt. De har också gjort min favoritfällkniv alla kategorier, Solo med röda nylonsidor. Tyvärr ur produktion men en annan har ju 12 st NIB ;)
 

Bilagor

  • vt0-8303-w$01-victorinox.jpg
    vt0-8303-w$01-victorinox.jpg
    18.9 KB · Visningar: 374
  • 41-7+B4oBqL._SX466_.jpg
    41-7+B4oBqL._SX466_.jpg
    18.8 KB · Visningar: 377

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.