Låt oss fortsätta samla våra fjällvandringstips..!

Torkpatronen med SilicaGel är ju bara o snitta ur - alltså den har ju ingen påverkan på rörets täthet så man kan la ha fast vatten i dom me torkpatronen kvar....

Men det är väl bättre och använda dom för fuktkänsliga grejer, dom är ju perfekta för det - sen efter fuktiga skabbiga expeditioner kan man ju pilla bort pappbiten och torka SilicaGelet i micron och ladda igen.

Fast det är sällan jag torkar ur mina , det är ju bara lite fuktig luft och nån vattendroppe som kan
segla in när man öppnar och doserar.
Torrkaffe,Torrmjölk och så möglar fortare än man kan ana,salt klumpar fort - med dessa tuber är problemet som bortblåst.

Men det är klart har man många kan man ju ta bort torkpatronen och använda dom "blöta" men det är ju bättre och köra medecinrör och liknande för det och spara rörena till dom behövande.
 
Buff

Läste igenom den samlade tråden med tips, och tänkte bara informera om att Buffar finns numera i Merino ull också! snäppet dyrare men ruskigt sköna!
 
T-rör i plast till tältpinnar

Hej
Jag använder ett Plast T-rör för att trycka ner mina tältpinnar med
Köpt på biltema
Vattenledningssystem-866001
petade bort onödigt plastmaterial borra till den så att pinnarna inte fastnade i röret lätt att trycka ner pinnarna i marken

/mats
 
riktig ost

Istället för tub[ost] full med kemikalier tar jag med mig en parmesanost och västerbottenost. Båda finns i mindreförpackningar ~200g tror jag. Båda tål värme hyfsat och båda är tillräckligt smakstarka för att smaka något även när de är kalla. De är dessutom lika goda i som bedvid mat. Lite västerbotten i Reals fiskgrytor får dem att smaka fet och god fiskgratäng, nästan.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.