Nya Sverigeföraren

Sverigeföraren.se

Just nu ligger medlemskap under: Startsida > medlemmar > medlemsinformation > medlemskap hos Sverigeföraren. Alternativt i Footern och vi lägger just nu in facebook connect till startsidan för att underlätta.

Du kan ändra allt på en förare precis som tidigare. Väl inne på föraren klickar du på "Ändra förare" högst upp på sidan till höger. Du kommer därefter bli tilldelad klippan och hitta den under "Mina förare"
 
Just nu ligger medlemskap under: Startsida > medlemmar > medlemsinformation > medlemskap hos Sverigeföraren. Alternativt i Footern och vi lägger just nu in facebook connect till startsidan för att underlätta.

Du kan ändra allt på en förare precis som tidigare. Väl inne på föraren klickar du på "Ändra förare" högst upp på sidan till höger. Du kommer därefter bli tilldelad klippan och hitta den under "Mina förare"

Nu har jag tre gånger försökt ändra Fjällbo, jag har till och med fyllt i det där formuläret ... och då hängde sig sidan.
 
Sverigeföraren.se

Du vart tilldelad föraren du ville ändra efter 2 minuter. Den ligger under "Mina förare"
Därefter kom 4 st förfrågningar till. En av anledningarna till att vi har ändringsförfrågan är för att det förekommer mycket spam.
 
Senast ändrad:
Sverigeföraren.se

En av anledningarna till att sidan hängde sig kan vara att du vart blockerad av vår CDN efter många förfrågningar under väldigt kort tid.
 
En av anledningarna till att sidan hängde sig kan vara att du vart blockerad av vår CDN efter många förfrågningar under väldigt kort tid.

Tack! Problemet var tydligen att varje gång man tryckte på "redigera klippa" kom samma uppmaning upp om hur man ska bli medlem. Men nu har jag kommit till följande bild: Hur gör jag nu för att lägga in leder? Eftersom det är i en ny sektion behöver jag göra en rubrik också. Jag vill helst lägga in lederna med separata undersidor, eftersom jag har en bild per led. :(
 

Bilagor

  • Skärmbild från 2013-12-13 23:18:38.jpg
    Skärmbild från 2013-12-13 23:18:38.jpg
    21.7 KB · Visningar: 317
Kanske borde ändra den här texten till att ni gör en kontroll manuellt och att det kan ta en stund, för enligt texten så borde jag kunna redigera omedelbart...
 

Bilagor

  • Skärmbild från 2013-12-13 23:25:59.jpg
    Skärmbild från 2013-12-13 23:25:59.jpg
    22.5 KB · Visningar: 314
Sverigeföraren.se

Vi kommer förtydliga för användaren hur vissa saker kan göras för att få det så bra som möjligt. Vi ska ta tag i det under morgondagen.

För att göra en redigerbar led som gamla sverigeföraren hade används följande tecken [[Lednamnet ]] . Det blir då ett frågetecken bakom leden så att alla användare kan klicka på leden. När man klickat på leden kommer användaren till en ny sida där man kan ladda upp bilder eller text till lederna.

Bilder kan läggas till under mediafliken som då hamnar i en slider högst upp på sidan.
Under morgondagen ska vi utveckla formuläret så att användaren kan ladda upp bilder direkt in i informationstexten också. Det går att göra nu också om du först laddar upp bilden via mediasidan och sedan använder dig av följande html:

<a href="URL FÖR BILDNAMNET"><src="URL FÖR BILDNAMNET" width="644" height="722" /></a>

URL för den bild du precis laddat upp hamnar i höger fält på uppladdningssidan.

Lite krångligt för den ordinära användaren med bilderna som det är nu.

Vi rekommenderar dig att lägga alla bilder i slidern tills vi fixat uppladdningen direkt in i formuläret. Du kan alltid gå tillbaka och ändra din förare imorgon om vi hinner klart med formuläret. Det kommer vara betydligt mycket enklare då.
 
Texten ändrad. Tack för info! :)
Tack själva! Jag förstår att Rom inte byggs på en dag. Jag är mycket hoppfull att det här blir bra, och det verkar som ni lyssnar på tips, vilket ni ska ha en eloge för!
Hmm.. en grej till, föraren för Fjällbo är både en klippklätterförare och en isklätterförare. Går ej att ha två kategorier?
 
Sverigeföraren.se

Tack för det! Vi har funderat lite kring det med kategorierna då vi själva upptäckte det problemet med att klippklätterförare och isklättring förekommer.

Antingen lägger användaren in samma klippa under både isklättring och klippklättring.
Vi har inte någon direkt lösning. VI funderade på att göra en till kategori som innehåller flera klättringsalternativ. Förslag välkomnas!
 
En grej till (ursäkta tjatet), men förut kunde man förhandsgranska innan man publicerade, kändes schysst, istället för att släppa ut alla redigeringar "live"... så att man kan korrukturläsa och sådant.

Hmm. ifrån den här bilden vore det schysst med lite val, typ "titta på förare" "fortsätt redigera" och en del annat jag inte kan komma på nu.. kändes drygt att behöva söka efter föraren bara för att se hur resultatet blev.. (kanske blir mindre drygt när sökfunktionen faktiskt börjar fungera). (om ni undrar något om min datavana så är jag formellt utbildad på data genom att jag läste dataprogrammet på gymnasiet)
 

Bilagor

  • Skärmbild från 2013-12-13 23:57:26.jpg
    Skärmbild från 2013-12-13 23:57:26.jpg
    20.5 KB · Visningar: 295

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.